Zawodnikom pozostaje coraz mniej silników do wykorzystania


W ten weekend w trakcie Grand Prix Niemiec, tegoroczny sezon dobił do półmetku. Pewnie wielu z was nie spodziewa się jakichś wielkich zmian w kolejnych rundach, ale zakaz stosowania systemu FRIC, a przede wszystkim, kary za wykorzystanie większej ilości elementów jednostki napędowej niż przewiduje to regulamin, mogą urozmaicić nam sezon.

Każda jednostka składa się z 6 elementów:  Silnik (ICE), jednostka odzyskująca energię kinetyczną (MGU-K), jednostka odzyskująca energię cieplną (MGU-H), baterie (ES), turbosprężarka (TC) elektronika sterująca(CE). Każdy kierowca ma po pięć tych elementów na sezon

Kierowca otrzyma karę cofnięcia na starcie o 10 pozycji za pierwszy po raz szósty wykorzystany element. Każdy kolejny szósty element to kara cofnięcia o 5 pozycji. Te same kary obowiązują przy siódmym elemencie i kolejnych. Dodatkowo jeśli kara nie została w pełni wymierzona to przechodzi na jeden kolejny wyścig.

Przed nami jeszcze 10 wyścigów, a połowa stawki może najbliższy wyścig rozpocząć na ostatnim elemencie jednostki napędowej.

Nr Kierowca Zespół Silnik ICE TC MGU-K MGU-H ES CE
1 Sebastian Vettel Red Bull Renault 4 4 3 4 2 4
3 Daniel Ricciardo Red Bull Renault 3 3 3 3 2 2
44 Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 3 3 3 3 3 3
6 Nico Rosberg Mercedes Mercedes 3 3 3 3 3 3
14 Fernando Alonso Ferrari Ferrari 3 3 3 3 3 4
7 Kimi Raikkonen Ferrari Ferrari 3 3 3 4 3 3
8 Romain Grosjean Lotus Renault 3 4 3 3 2 3
13 Pastor Maldonado Lotus Renault 4 4 4 4 2 3
22 Jenson Button McLaren Mercedes 3 3 3 3 2 2
20 Kevin Magnussen McLaren Mercedes 3 3 3 3 2 2
27 Nico Hulkenberg Force India Mercedes 3 3 3 3 2 2
11 Sergio Perez Force India Mercedes 3 3 3 3 2 2
99 Adrian Sutil Sauber Ferrari 3 3 3 3 3 3
21 Esteban Gutierrez Sauber Ferrari 3 3 3 3 3 3
25 Jean-Eric Vergne Toro Rosso Renault 4 4 4 3 3 4
26 Daniil Kvyat Toro Rosso Renault 5 4 5 3 2 2
19 Felipe Massa Williams Mercedes 3 3 3 3 2 3
77 Valtteri Bottas Williams Mercedes 3 3 3 3 2 2
17 Jules Bianchi Marussia Ferrari 4 4 3 4 2 3
4 Max Chilton Marussia Ferrari 4 4 4 4 3 4
10 Kamui Kobayashi Caterham Renault 3 3 3 3 3 4
9 Marcus Ericsson Caterham Renault 3 3 3 3 2 4

Do tej pory w Mercedesie więcej problemów technicznych miał Lewis Hamilton, ale jeśli chodzi o wykorzystanie poszczególnych elementów mamy remis. Jeśli pod koniec sezonu, któryś kierowca przekroczy dozwoloną ilość może to zadecydować o mistrzostwie.

Na dodatek kara przyznana na ostatnie Grand Prix sezonu może być podwójnie dotkliwa. Wyścig w Abu Zabi jest podwójnie punktowany i nikt nie chce tam być na straconej pozycji już na starcie.