Nowe zasady przyznawania superlicencji


FIA właśnie potwierdziła zmiany w systemie przyznawania superlicencji, które wejdą w życie już od przyszłego roku, bez niej nie można zostać kierowcą Formuły 1. Wszystkie zmiany wprowadzono po tym jak krytycznie zawodnicy i media odnieśli się do zatrudnienia Maxa Verstapena w Toro Rosso pomimo praktycznie znikomego doświadczenia.

Od przyszłego roku by móc startować w Grand Prix F1, zawodnik musi zebrać minimum 40 punktów w różnych seriach mistrzowskich. Ich ranga jest przedstawiona w tablece poniżej. FIA zarezerwowała najwięcej punktów dla przyszłego mistrza F2, kolejne mistrzostwa w rankingu to GP2, Formuła Renault 3.5 i Japońska Super Formula.

Kierowcy muszą posiadać również ważne prawo jazdy i mieć minimum 18 lat w trakcie swojego pierwszego weekendu Grand Prix.

Dodatkowo tak jak to miało miejsce do tej pory kierowca musi przejechać minimum 300km na testach.

Ten prosty w swoich założeniach system ma sprawić, że dostanie się do Formuły 1 będzie trudniejsze, co nie oznacza, że pieniądze już w tym nie będą pomocne.

Mistrzostwa 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
FIA F2 60 50 40 30 20 10 8 6 4 3
GP2 50 40 30 20 10 8 6 4 3 2
FIA F3  40 30 20 10 8 6 4 3 2 1
FIA WEC (Tylko LMP1) 40 30 20 10 8 6 4 3 2 1
IndyCar 40 30 20 10 8 6 4 3 2 1
GP3 30 20 15 10 7 5 3 2 1 0
Formula Renault 3.5 30 20 15 10 7 5 3 2 1 0
Japanese Super Formula 20 15 10 7 5 3 2 1 0 0
FIA Formula Four 10 7 5 2 1 0 0 0 0 0
Narodowe F3 10 7 5 2 1 0 0 0 0 0
Formula Renault EuroCup, ALPS lub NEC 5 3 1 0 0 0 0 0 0 0