Między innymi Mercedes i Ferrari były za startem Marussi bolidem z sezonu 2014, ale Force India, Lotus, Sauber, Toro Rosso i Red Bull byli przeciwni.
Rozmowy dotyczyły również nowych jednostek napędowych. Obecne silniki 1.6 turbo V6 będą wykorzystywane do końca sezonu 2016. Do tego czasu zostanie podjęta decyzja dotycząca wyboru kolejnych silników. Bardzo prawdopodobna jest powrót silników V8, ale o pojemności 2.2 litra z podwójnym turbo.
Dodatkowo zespoły chcą większej swobody w zakresie aerodynamiki w sezonie 2016, szerszych bolidów i szerszych opon. Dzięki temu będzie można je prowadzić bardziej agresywnie i ich wygląd będzie ciekawszy.
Grupa strategiczna F1 to: FIA (6 głosów), Bernie Ecclestone (6 głosów), oraz sześć czołowych zespołów (razem 6 głosów). W celu przegłosowania zmiany potrzeba zebrać 10 głosów. Ustalenia są kierowane później do komisji F1, a na końcu do FIA.
Post będzie aktualizowany, jeśli pojawi się więcej szczegółów dotyczących ustaleń.
[post_ad]