Grupa strategiczna zadecydowała, wdrożenie systemu HALO zostało opóźnione. Najwcześniej "zamknięty" kokpit pojawi się w bolidach w sezonie 2018.
Na spotkaniu stwierdzono, że dotychczasowe rozwiązanie nie jest wystarczająco sprawdzone, czy też dojrzałe by wprowadzać je już w przyszłym roku.
Uzgodniono też, że jak powróci to będzie to po prostu system ochrony głowy, a nie HALO.
Ecclestone po spotkaniu powiedział, że nadal z Red Bullem będą pracować nad ich rozwiązaniem, które wizualnie dużo lepiej się prezentowało. Bernie zaznaczył, że inne serie też powinny uczestniczyć w dyskusji na temat ochrony kierowcy.
Ferrari i Red Bull na torze testowały dwa rozwiązania, kierowcy mieli na ten temat różne opinie. Większości się nie podobały wizualnie, ale wiedzieli, że w przypadku określonych wypadków ten system mógł im uratować życie.
Moim zdaniem to dobra decyzja, chociaż z bardzo dużym prawdopodobieństwem mogę powiedzieć, że jeśli zdarzyłby się tragiczny wypadek to wszyscy będą winić FIA i to, że HALO zostało opóźnione.
- Home-icon
- Wyniki
- Sezon 2024
- _Kalendarz 2024
- _Kalendarz F1 na telefon
- _Zasady F1 na sezon 2024
- _Składy zespołów
- _Tory F1
- Aktualności
- Inne
- _Zakazane w F1
- _Sezon 1994
- _Wypadek Senny
- _Papierowe bolidy do składnia
- Kup dostęp do transmisji
- _Wszystko o F1 TV
- _Kup F1 TV
- Echa Padoku
- Książki
- Recenzje
- Prezenty