Wyścig rozpoczął się na przesychającym torze. Tylko Carlos Sainz zaryzykował start na slickach. Reszta stawki wystartowała na oponach przejściowych. Po starcie Hamilton zachował prowadzenie przed Vettelem. Z końca stawki Verstappen zdołał awansować na dziewiątą pozycję. Lance Stroll wycofał się z wyścigu po kolizji z Sergio Perezem, a chwilę później na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa ponieważ na prostej startowej rozbił się Antonio Giovanazzi.
W czasie okresu neutralizacji większość zawodników zjechała po slicki. Vettel spadł w tym czasie na piątą pozycję, a Bottas się obrócił i był dwunasty. Max Verstappen na 8 okrążeniu był już trzeci. Daniel Ricciardo jechał tuż przed nim. Lewis Hamilton pozostał na prowadzeniu.
Tor nadal wysychał, a pierwszą piątkę dzieliły 3 sekundy. Za Hamiltonem między sobą walczyli kierowcy Red Bulla z kierowcami Ferrari. Verstappen wyprzedził Ricciardo i awansował na 2 pozycję na 11 okrążeniu.
Vettel awansował przed Raikkonena na 20 okrążeniu. Kolejne dwa okrążenia potrzebował na przeciśnięcie się przed Ricciardo. Kierowcy w pewnym momencie nawet dotknęli się kołami. Hulkenberg w między czasie dostał dwie kary czasowe za wyprzedzane za VSC i SC.
Na dohamowaniu do nawrotu na 28 okrążeniu błąd popełnił Verstappen i z łatwością Vettel awansował na drugie miejsce za Hamiltona.
Wydawało się, że zawodnicy będą próbować na tych oponach dojechać do mety, ale około 35 okrążenia Vettel i Hamilton pojawili się w alei serwisowej po nowe komplety. Kimi Raikkonen zjechał dopiero na 40 okrążeniu i spadł na piątą pozycję. Dzięki temu Vettel ponownie wylądował za Hamiltonem i tak też dojechali do mety.
Tuż za podium uplasował się Daniel Ricciardo i Kimi Raikkonen. Valtteri Bottas po problemach na początku wyścigu dojechał do mety szósty. Carlos Sainz, Kevin Magnussen, Sergio Perez i Esteban Ocon zamykali pierwszą dziesiątkę.
Po dwóch wyścigach Sebsatian Vettel i Lewis Hamilton zrównali się ze sobą w klasyfikacji kierowców, ale sezon jeszcze długi.
Czego dowiedzieliśmy się po GP Chin:
1. Woda jest lekiem na całe zło, a nie zmiana przepisów i jest dużo lepsza niż DRS
2. Przy wyprzedzaniu może lepiej iść w jakość, a nie ilość
3. Jak nie możecie znaleźć F1 w Eleven Sports, to wystarczy zmienić kanał na Eleven, a nie szukać w internecie odpowiedzi na to, gdzie leci transmisja...
4. Nie wiem tylko skąd komentatorzy wiedzieli, że Alonso zwolnił, a nie jechał po prostu zwykłym tempem McLarena Hondy
5. Australia oczywiście nie była odpowiednim torem do oceniania możliwości wyprzedzania w sezonie 2017
Poz | Nr | Kierowca | Zespół |
---|---|---|---|
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes |
2 | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari |
3 | 33 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer |
4 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer |
5 | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari |
6 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes |
7 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Toro Rosso-Renault |
8 | 20 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari |
9 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes |
10 | 31 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes |
11 | 8 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari |
12 | 27 | Nico Hulkenberg | Renault |
13 | 30 | Jolyon Palmer | Renault |
14 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes |
15 | 9 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari |
Klasyfikacja kierowców
Kierowca | Punkty | |
---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | 43 |
1 | Lewis Hamilton | 43 |
3 | Max Verstappen | 25 |
4 | Valtteri Bottas | 23 |
5 | Kimi Raikkonen | 22 |
6 | Daniel Ricciardo | 12 |
7 | Carlos Sainz Jnr | 10 |
8 | Felipe Massa | 8 |
8 | Sergio Perez | 8 |
10 | Kevin Magnussen | 4 |
11 | Daniil Kvyat | 2 |
11 | Esteban Ocon | 2 |
13 | Nico Hulkenberg | 0 |
13 | Romain Grosjean | 0 |
13 | Antonio Giovinazzi | 0 |
13 | Stoffel Vandoorne | 0 |
13 | Jolyon Palmer | 0 |
13 | Marcus Ericsson | 0 |
Klasyfikacja konstruktorów
Zespół | Punkty | |
---|---|---|
1 | Mercedes | 66 |
2 | Ferrari | 65 |
3 | Red Bull | 37 |
4 | Toro Rosso | 12 |
5 | Force India | 10 |
6 | Williams | 8 |
7 | Haas | 4 |
8 | Renault | 0 |
8 | Sauber | 0 |
8 | McLaren | 0 |