Po Grand Prix Japonii przedstawiciele FIA zaplombowali i zatrzymali kierownice oraz elektronikę sterujące z bolidów Renault. Miało to miejsce zaraz po proteście Racing Point dotyczącym działania hamulców w zespole konkurencji.
Teraz po Grand Prix Brazylii doszło do podobnej sytuacji. FIA skonfiskowała część układu paliwowego trzem zespołom.
1. Zespół Ferrari
2. Zespół, któremu Ferrari dostarcza jednostki napędowe
3. Zespół, który nie ma nic wspólnego z jednostkami Ferrari
FIA chce zakończyć dyskusję o oszukiwaniu i łamaniu przepisów dotyczących zużycia paliwa. Obecnie nikt nie protestuje, ale prowadzone jest śledztwo. Wcześniej sędziowie zajmowali się takimi sprawami, tylko jeśli inny zespół zgłosił swój sprzeciw, teraz wychodzą sami naprzeciw plotkom w padoku.
Zdemontowane części obejmowały przewody paliwowe pomiędzy czujnikiem natężenia przepływu paliwa a samym silnikiem. Red Bull w tym sezonie podejrzewał, że istnieje możliwość wtrysku większej ilości benzyny, niż zezwalają na to przepisy.
Badanie zostanie przeprowadzone w laboratoriach FIA i prawdopodobnie potrwa kilka dni. Jeśli nic nie usłyszymy aż do finału sezonu w Abu Zabi, musimy założyć, że wszystko było w porządku.
- Home-icon
- Wyniki
- Sezon 2024
- _Kalendarz 2024
- _Kalendarz F1 na telefon
- _Zasady F1 na sezon 2024
- _Składy zespołów
- _Tory F1
- Aktualności
- Inne
- _Zakazane w F1
- _Sezon 1994
- _Wypadek Senny
- _Papierowe bolidy do składnia
- Kup dostęp do transmisji
- _Wszystko o F1 TV
- _Kup F1 TV
- Echa Padoku
- Książki
- Recenzje
- Prezenty