Carlos Sainz tym samym awansował na trzecią pozycję.
Do mety nie dojechali obaj kierowcy Ferrari, którzy zderzyli się pod koniec wyścigu. Na podium byłby też Albon, ale Lewis Hamilton obrócił go pod koniec wyścigu i kierowca Red Bulla spadł na 14 pozycję.
Daniel Ricciardo był szósty za kierowcami Alfa Romeo. Norris, Perez i Kvyat zamykali pierwszą dziesiątkę.
Po starcie Max Verstappen z łatwością zachował prowadzenie. Lewis Hamilton został przyblokowany przez Sebastiana Vettela, ale zdołał Niemca wyprzedzić po zewnętrznej. Był to naprawdę bardzo dobry manewr. Robert Kubica po starcie znalazł się przed Georgem Russellem.
Liderzy zachowywali 2-3-sekundowe odstępy między sobą, ale w środku stawki mieliśmy dosyć dużo walki. Charles Leclerc przebijał się do przodu na pośredniej mieszance. Między innymi Lando Norris dosyć mocno walczył z kierowcą Ferrari.
Daniel Ricciardo próbując wyprzedzić Kevina Magnussena, uderzył w tylne lewe koło bolidu Haas i musiał zjechać do boksów po nowe przednie skrzydło. Australijczyk otrzymał karę pięciu sekund kary za tę kolizję.
Na 21 okrążeniu Lewis jako pierwszy z czołówki w boksach. Strategia podcięcia zadziałała. Max Verstappen okrążenie później w boksach, ale utknął, wyjeżdżając za Robertem Kubicą, który akurat też zmieniał opony. Polak później dostał jeszcze karę doliczenia pięciu sekund za niebezpieczne wypuszczenie z boksów.
Holender na końcu kolejnego okrążenia wyprzedził aktualnego mistrza świata. Hamilton pojechał bardzo mocne okrążenie wyjazdowe, ale przegrzał silnik i później stracił szybko trzy sekundy do kierowcy Red Bula.
Max został przepuszczony przez Albona na trzecią pozycję, a Lewis musiał powalczyć z drugim Red Bullem.
Na prowadzeniu do swojego pit stopu został Sebastian Vettel przed Valtterim Bottasem. George Russell wyprzedził Roberta Kubicę na 27 okrążeniu. Polak szybko zaczął tracić czas do Brytyjczyka.
Verstappen z Hamiltonem wrócili na prowadzenie po pit stopach liderów. Na trzecim miejscu jechał Vettel. Leclerc w końcu zjechał po twarde opony i wyjechał szósty.
Hamilton drugi raz w boksach na 44 okrążeniu. Mechanicy jednak dosyć wolno wymienili mu opony i gdy Max Verstappen zjechał okrążenie później na swoją zmianę, to Brytyjczyk znalazł się sekundę za kierowcą Red Bulla.
Valtteri Bottas utknął na 20 okrążeń przed metą za Leclerciem. Mercedes chciał go bronić przed zjazdem do boksów Albona, a pechowo wpuścili go za kierowcę Ferrari na twardej mieszance. Na dodatek silnik w bolidzie Fina zaczął się przegrzewać i dymić. Chwilę później kierowca Mercedesa zatrzymał się na poboczu.
Na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Max Verstappen zjechał do boksów po kolejny komplet opon. Lewis Hamilton dzięki temu odziedziczył prowadzenie. Do końca wyścigu było jeszcze 16 okrążeń. Do boksów zjechał też Leclerc.
Saferty car zjechał na 11 okrążeń przed metą. Verstappen ponownie wyprzedza Hamiltona. Za nimi Albon i ostro walczący ze sobą kierowcy Ferrari. Vettel przed Leclerciem. W końcu doszło do kolizji obu kierowców i odpadli z wyścigu. Sebastian dokładnie tak jak w Turcji z Webberem w 2010 zajechał drogę swojemu koledze z zespołu i Leclerc przednim skrzydłem przebił tylne koło w bolidzie Niemca.
Na torze znowu pojawił się samochód bezpieczeństwa. Lewis Hamilton zjechał do boksów po nowe opony. Szybko wyprzedził Gaslyego, ale zderzył się pod koniec z Albonem, którego obróciło.
Max dojechał pierwszy przed niespodzianką w Toro Rosso, czyli Gaslym. Tego chyba nikt by się nie spodziewał. Lewis dosłownie centrymetry za Pierem dojechał do mety. Hamilton po wyścigu otrzymał karę, na podium awansuje Carlos Sainz, a startował przecież z ostatniego pola.
Do mety nie dojechali obaj kierowcy Ferrari, którzy zderzyli się pod koniec wyścigu. Na podium byłby też Albon, ale Lewis Hamilton obrócił go pod koniec wyścigu i kierowca Red Bulla spadł na 14 pozycję.
Daniel Ricciardo był szósty za kierowcami Alfa Romeo. Norris, Perez i Kvyat zamykali pierwszą dziesiątkę.
Po starcie Max Verstappen z łatwością zachował prowadzenie. Lewis Hamilton został przyblokowany przez Sebastiana Vettela, ale zdołał Niemca wyprzedzić po zewnętrznej. Był to naprawdę bardzo dobry manewr. Robert Kubica po starcie znalazł się przed Georgem Russellem.
Liderzy zachowywali 2-3-sekundowe odstępy między sobą, ale w środku stawki mieliśmy dosyć dużo walki. Charles Leclerc przebijał się do przodu na pośredniej mieszance. Między innymi Lando Norris dosyć mocno walczył z kierowcą Ferrari.
Daniel Ricciardo próbując wyprzedzić Kevina Magnussena, uderzył w tylne lewe koło bolidu Haas i musiał zjechać do boksów po nowe przednie skrzydło. Australijczyk otrzymał karę pięciu sekund kary za tę kolizję.
Na 21 okrążeniu Lewis jako pierwszy z czołówki w boksach. Strategia podcięcia zadziałała. Max Verstappen okrążenie później w boksach, ale utknął, wyjeżdżając za Robertem Kubicą, który akurat też zmieniał opony. Polak później dostał jeszcze karę doliczenia pięciu sekund za niebezpieczne wypuszczenie z boksów.
Holender na końcu kolejnego okrążenia wyprzedził aktualnego mistrza świata. Hamilton pojechał bardzo mocne okrążenie wyjazdowe, ale przegrzał silnik i później stracił szybko trzy sekundy do kierowcy Red Bula.
Max został przepuszczony przez Albona na trzecią pozycję, a Lewis musiał powalczyć z drugim Red Bullem.
Na prowadzeniu do swojego pit stopu został Sebastian Vettel przed Valtterim Bottasem. George Russell wyprzedził Roberta Kubicę na 27 okrążeniu. Polak szybko zaczął tracić czas do Brytyjczyka.
Verstappen z Hamiltonem wrócili na prowadzenie po pit stopach liderów. Na trzecim miejscu jechał Vettel. Leclerc w końcu zjechał po twarde opony i wyjechał szósty.
Hamilton drugi raz w boksach na 44 okrążeniu. Mechanicy jednak dosyć wolno wymienili mu opony i gdy Max Verstappen zjechał okrążenie później na swoją zmianę, to Brytyjczyk znalazł się sekundę za kierowcą Red Bulla.
Valtteri Bottas utknął na 20 okrążeń przed metą za Leclerciem. Mercedes chciał go bronić przed zjazdem do boksów Albona, a pechowo wpuścili go za kierowcę Ferrari na twardej mieszance. Na dodatek silnik w bolidzie Fina zaczął się przegrzewać i dymić. Chwilę później kierowca Mercedesa zatrzymał się na poboczu.
Na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Max Verstappen zjechał do boksów po kolejny komplet opon. Lewis Hamilton dzięki temu odziedziczył prowadzenie. Do końca wyścigu było jeszcze 16 okrążeń. Do boksów zjechał też Leclerc.
Saferty car zjechał na 11 okrążeń przed metą. Verstappen ponownie wyprzedza Hamiltona. Za nimi Albon i ostro walczący ze sobą kierowcy Ferrari. Vettel przed Leclerciem. W końcu doszło do kolizji obu kierowców i odpadli z wyścigu. Sebastian dokładnie tak jak w Turcji z Webberem w 2010 zajechał drogę swojemu koledze z zespołu i Leclerc przednim skrzydłem przebił tylne koło w bolidzie Niemca.
Na torze znowu pojawił się samochód bezpieczeństwa. Lewis Hamilton zjechał do boksów po nowe opony. Szybko wyprzedził Gaslyego, ale zderzył się pod koniec z Albonem, którego obróciło.
Max dojechał pierwszy przed niespodzianką w Toro Rosso, czyli Gaslym. Tego chyba nikt by się nie spodziewał. Lewis dosłownie centrymetry za Pierem dojechał do mety. Hamilton po wyścigu otrzymał karę, na podium awansuje Carlos Sainz, a startował przecież z ostatniego pola.
Poz | Nr. | Kierowca | Zespół |
---|---|---|---|
1 | 33 | Max Verstappen | Red Bull-Honda |
2 | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda |
3 | 55 | Carlos Sainz | McLaren Renault |
4 | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo-Ferrari |
5 | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari |
6 | 3 | Daniel Ricciardo | Renault |
7 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes |
8 | 4 | Lando Norris | McLaren-Renault |
9 | 11 | Sergio Perez | Racing Point-Mercedes |
10 | 26 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Honda |
11 | 20 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari |
12 | 63 | George Russell | Williams-Mercedes |
13 | 8 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari |
14 | 23 | Alexander Albon | Red Bull-Honda |
15 | 27 | Nico Hulkenberg* | Renault |
16 | 88 | Robert Kubica | Williams-Mercedes |
Klasyfikacja kierowców
Kierowca | Punktów | |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 387 |
2 | Valtteri Bottas | 314 |
3 | Max Verstappen | 260 |
4 | Charles Leclerc | 249 |
5 | Sebastian Vettel | 230 |
6 | Pierre Gasly | 95 |
7 | Carlos Sainz Jnr | 95 |
8 | Alexander Albon | 84 |
9 | Daniel Ricciardo | 54 |
10 | Sergio Perez | 46 |
11 | Lando Norris | 45 |
12 | Kimi Raikkonen | 43 |
13 | Nico Hulkenberg | 37 |
14 | Daniil Kvyat | 35 |
15 | Lance Stroll | 21 |
16 | Kevin Magnussen | 20 |
17 | Antonio Giovinazzi | 14 |
18 | Romain Grosjean | 8 |
19 | Robert Kubica | 1 |
20 | George Russell | 0 |
Klasyfikacja konstruktorów
Zespół | Punktów | |
---|---|---|
1 | Mercedes | 701 |
2 | Ferrari | 479 |
3 | Red Bull | 391 |
4 | McLaren | 140 |
5 | Renault | 91 |
6 | Toro Rosso | 83 |
7 | Racing Point | 67 |
8 | Alfa Romeo | 57 |
9 | Haas | 28 |
10 | Williams | 1 |