Dziś miało miejsce spotkanie Światowej Rady Sportów Motorowych. Ustalono przed sezonem kilka małych zmian w regulaminie. Najważniejsze ustalenia znajdziecie poniżej:
Po pierwsze utworzone specjalną komórkę kryzysową do spraw koronawirusa. Będzie ona zbierała się co drugi dzień i analizowała sytuację na świecie, weryfikując jej wpływ na kalendarz zbliżających się Grand Prix. Podejmą wszelkie niezbędne działania, aby pomóc chronić światową społeczność sportów motorowych i szerszą publiczność. Na ten moment nie ma potrzeby odwoływania żadnego Grand Prix.
Co swoją drogą jest ciekawe, ponieważ dziś przełożono wyścig E-Prix Formuły 1 w Rzymie na późniejszy termin.
Jeśli chodzi o porozumienie ugodowe między FIA a zespołem Ferrari, to rada wyraziła jednogłośne poparcie dla przewodniczącego FIA i działu technicznego FIA w odniesieniu do ogólnego zarządzania tą sprawą i zdecydowanie sprzeciwiła się wszelkim uwagom podważającym reputację i wizerunek FIA oraz mistrzostw świata Formuły 1.
Regulamin techniczny i sportowy 2020
Rada zatwierdziła zwiększenie masy minimalnej z 745 kg do 746 kg ze względu na dodanie nowych elementów do monitorowania spalania paliwa w jednostkach spalinowych.
Zatwierdzono zmianę w regulaminie sportowym na 2020 r., aby umożliwić nieograniczone zmiany w malowania kasku kierowcy pomiędzy wyścigami. Ponadto, zatwierdzono, że na koniec sezonu w testach po Abu Zabi, będą używane 18-calowe opony Pirelli na sezon 2021.
Regulamin techniczny i sportowy 2021
Zatwierdzono szereg zmian w przepisach technicznych na sezon 2021 r., w tym:
- Zmiany w profilach przedniego skrzydła, (FIA zabezpiecza się dodatkowo przed rozwiązaniami, które mogą powodować powstawanie brudnego powietrza, wbrew pierwotnym założeniom)
- więcej miejsca na skrzydłach, pokrywie silnika, by zapewnić dodatkową przestrzeń dla sponsorów
- drastyczna poprawa wytrzymałości i pochłaniania energii przez podwozie w przednich, bocznych i tylnych sekcjach zderzeniowych
- wprowadzono też szereg zmian mających na celu znaczną poprawę bezpieczeństwa elektrycznego (wysokiego napięcia) w bolidach
- tylne skrzydła i tylna konstrukcja zderzeniowa będzie zamontowana tak, żeby w trakcie wypadku nie odpadała (podobnie jak przednie koła)
W latach 2021, 2022 i 2023 firma Kulite została wyznaczona na oficjalnego dostawcę czujników ciśnienia i temperatury dla jednostki napędowej..
Wprowadzono też zmiany w przepisach finansowych na 2021 roku. Mają one umożliwić lepszą kontrolę limitów budżetowych. Weryfikacja będzie mogła przebiegać zdalnie lub w siedzibie zespołów w dowolnym momencie.
- Home-icon
- Wyniki
- Sezon 2024
- _Kalendarz 2024
- _Kalendarz F1 na telefon
- _Zasady F1 na sezon 2024
- _Składy zespołów
- _Tory F1
- Aktualności
- Inne
- _Zakazane w F1
- _Sezon 1994
- _Wypadek Senny
- _Papierowe bolidy do składnia
- Kup dostęp do transmisji
- _Wszystko o F1 TV
- _Kup F1 TV
- Echa Padoku
- Książki
- Recenzje
- Prezenty