Aktualizacja: Już po napisaniu posta, okazało się, że Lewis Hamilton został cofnięty o 3 pozycje na starcie do wyścigu
Jedyną nadzieją rywali jest to, co rok w rok sprawia Mercedesowi problemy w Austrii, czyli temperatura. W zeszłym sezonie chłodzenie było ich największą bolączką i przez to ich osiągi w wyścigu były dużo słabsze. Trzeba sobie zdać sprawę, że przejechanie ponad 300 kilometrów pełnym tempem, mocno się różni od przejazdów jednego okrążenia na czas w kwalifikacjach.
Prognoza przewiduje dosyć wysokie temperatury. Oczywiście, można zakładać, że w tym roku po prostu się lepiej na to przygotowali. Normalnie to jest tylko jeden z trzech wyścigów rozgrywanych na wyższej wysokości, gdzie powietrze jest rzadkie, a temperatury nie sprzyjają. Więc standardowo uwagę skupiają na innych Grand Prix, tyle że w tym roku za tydzień wracamy w to samo miejsce i warunki będą podobne.
Co ciekawe negatywny wpływ na ich osiągi może mieć zmiana malowania. Czarna farba nie sprzyja odprowadzaniu ciepła i na dodatek dużo mocniej się nagrzewa.
Red Bull i Ferrari oczywiście liczą na problemy Mercedesa. Nie można też zapomnieć o Racing Point, który w treningach na dłuższych dystansach był wyjątkowo mocny.
Poniżej możliwe strategie w tym wyścigu. Jak widać, najszybsze są te na jeden pit stop. W czołówce wszyscy startują na miękkiej mieszance, tylko Max Verstappen do wyścigu ruszy na mieszance pośredniej, ponieważ na niej wykręcił swój najlepszy czas w Q2.
Ferrari w tym roku mocno zwolniło. W zasadzie to ewidentnie widać, że wszystkie zespoły, które korzystają z ich jednostek napędowych, są minimum pół sekundy wolniejsze. Poniżej widać to ewidentnie w tabeli prędkości maksymalnych.
W zeszłym roku Leclerc zakwalifikował się na pole position i jego prędkość maksymalna wynosiła 325,7 km/h. W tym roku znajduje się na szarym końcu tabeli i jest 13,3 km/h wolniejszy. W padoku mówi się, że głównie tracą w trybie kwalifikacyjnym, więc w wyścigu powinni się prezentować zdecydowanie lepiej
Prędkość maksymalna
Poz | Kierowca | Zespół | Silnik | Prędkość | Różnica |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 322.5 | |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 321.6 | -0.9 |
3 | Sergio Perez | Racing Point | Mercedes | 321.2 | -1.3 |
4 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 320.4 | -2.1 |
5 | Lando Norris | McLaren | Renault | 320.1 | -2.4 |
6 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo | Ferrari | 320.0 | -2.5 |
7 | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 319.7 | -2.8 |
8 | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 319.1 | -3.4 |
9 | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 319.0 | -3.5 |
10 | George Russell | Williams | Mercedes | 318.3 | -4.2 |
11 | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 318.3 | -4.2 |
12 | Carlos Sainz Jnr | McLaren | Renault | 318.0 | -4.5 |
13 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | Honda | 317.7 | -4.8 |
14 | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 316.8 | -5.7 |
15 | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 316.8 | -5.7 |
16 | Esteban Ocon | Renault | Renault | 315.3 | -7.2 |
17 | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 314.8 | -7.7 |
18 | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 313.2 | -9.3 |
19 | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 313.0 | -9.5 |
20 | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 312.4 | -10.1 |
Bottas startuje do wyścigu z pole position, ważny będzie dojazd do pierwszego zakrętu, który jest krótki, ale też kolejna prosta. Przeważnie tam po starcie zawodnicy wymieniają się pozycjami. Hamilton na pewno będzie chciał pokonać swojego kolegę z zespołu.
Mercedes powinien dać lepszą strategię zawodnikowi, który będzie z przodu, więc Lewis może mieć problemy jeśli po starcie nie uda mu się wyprzedzić Valtteriego. Jazda za innym kierowcą na pewno negatywnie wpłynie na chłodzenie i osiągi czarnego bolidu.
Max będzie na innej strategi, startuje na twardszej mieszance, więc dla niego podstawa to nie popełnić takiego błędu jak rok temu i nie stracić za dużo pozycji na pierwszym okrążeniu. Na pewno nie będzie zadowolony, jeśli będzie musiał odrabiać straty.
Lando Norris bardzo dobrze zaprezentował się w kwalifikacjach. Nie jest jednak przekonany do tempa wyścigowego. Po kwalifikacjach twierdził, że bolid McLarena ożywa dopiero z pustym bakiem.
Zawodnicy Ferrari startują w połowie stawki, więc przede wszystkim muszą uważać, żeby nie wpaść w jakieś tarapaty. To pierwszy wyścig od dawna i może zawsze dojść do jakiejś nieprzewidzianej sytuacji.
Na sam koniec przypominam, że start wyścigu o 15:10. Nie zapomnijcie i wszystkim życzę dobrego ścigania.
Czasy poszczególnych sektorów
Driver | Sector 1 | Sector 2 | Sector 3 |
---|---|---|---|
Valtteri Bottas | 16.011 (2) | 27.905 (1) | 18.984 (1) |
Lewis Hamilton | 15.898 (1) | 27.934 (2) | 19.024 (2) |
Max Verstappen | 16.093 (4) | 28.045 (3) | 19.256 (3) |
Lando Norris | 16.162 (7) | 28.159 (4) | 19.305 (5) |
Alexander Albon | 16.165 (8) | 28.232 (7) | 19.347 (6) |
Sergio Perez | 16.120 (5) | 28.180 (5) | 19.362 (7) |
Charles Leclerc | 16.423 (18) | 28.215 (6) | 19.260 (4) |
Carlos Sainz Jnr | 16.134 (6) | 28.293 (9) | 19.446 (9) |
Lance Stroll | 16.190 (9) | 28.278 (8) | 19.451 (10) |
Daniel Ricciardo | 16.085 (3) | 28.436 (11) | 19.478 (11) |
Sebastian Vettel | 16.272 (13) | 28.400 (10) | 19.381 (8) |
Pierre Gasly | 16.239 (12) | 28.456 (13) | 19.565 (13) |
Daniil Kvyat | 16.199 (10) | 28.455 (12) | 19.530 (12) |
Esteban Ocon | 16.402 (17) | 28.647 (14) | 19.576 (14) |
Romain Grosjean | 16.222 (11) | 28.719 (15) | 19.740 (16) |
Kevin Magnussen | 16.438 (19) | 28.756 (16) | 19.970 (20) |
George Russell | 16.396 (16) | 28.945 (18) | 19.717 (15) |
Antonio Giovinazzi | 16.331 (15) | 28.892 (17) | 19.952 (19) |
Kimi Raikkonen | 16.291 (14) | 28.948 (19) | 19.918 (18) |
Nicholas Latifi | 16.476 (20) | 29.378 (20) | 19.903 (17) |