Teoretycznie dosyć nudny wyścig, który przez Pirelli skończył się niespodziewanym finiszem. Dostawca opon na ten weekend przywiózł opony bardziej miękkie niż poprzednio do Azerbejdżanu, okazało się, że dwóch kierowców odpadło z wyścigu po awarii lewej tylnej opony. Najpierw na prostej startowej odpadł Stroll, a na 3 okrążenia przed końcem lider wyścigu, Max Verstappen.
Wyścig został wznowiony z pól startowych na 2 okrążenia do mety. Hamilton objął prowadzenie, by chwilę później zblokować koła i spaść na ostatnią pozycję. Co ciekawe, chwilę wcześniej mówił, że musi myśleć o mistrzostwach, a nie tylko tym jednym wyścigu.
Sergio Perez dzięki temu odniósł drugą wygraną w karierze, a na drugim miejscu niespodziewanie dojechał Sebastian Vettel, który idealnie wykorzystał strategię startu na twardej mieszance. Trzecim kierowcą na podium był Pierre Gasly.
Charles Leclerc z pole position dojechał czwarty. Tuż za nim Lando Norris, Fernando Alonso, który awansował kilka pozycji na dwóch ostatnich okrążeniach. Tsunoda był siódmy przed Sainzem, Ricciardo i Raikkonenem, który zamykał pierwszą dziesiątkę.
Opis wyścigu:
Po starcie Charles Leclerc zachował prowadzenie. Kierowca Ferrari utrzymał je tylko przez dwa okrążenia i na prostej startowej Lewis Hamilton znalazł się przed nim. Za nimi Max Verstappen i Sergio Perez, który wyprzedził na początku wyścigu Sainza i Gaslego.
Ocon wycofał się z wyścigu na czwartym okrążeniu, zjeżdżając do alei serwisowej.
Leclerc stracił jeszcze drugą pozycję na rzecz Maxa i trzecią na rzecz Pereza, zanim nie zjechał na 10 okrążeniu do boksów po nowy komplet twardych opon.
Na 12 okrążeniu Carlos Sainz nie wyhamował w 8 zakręcie i pojechał prosto. Kierowca Ferrari musiał cofać i spadł na 15 pozycję. Na tym samym okrążeniu Hamilton zjechał do boksów, na prowadzeniu zostali kierowcy Red Bulla. Wymiana opon u Lewisa dodatkowo była wolna i Max go wyprzedził, zjeżdżając do boksów okrążenie później. Sergio Perez okrążenie później również po zmianie opon znalazł się przed Hamiltonem.
Na prowadzeniu znalazł się Sebastian Vettel, aż do swojego pit stopu.
Na 30 okrążeniu gdy wydawało się, że nic specjalnego już nie będzie się działo kompletnie rozbił swój bolid Lance Stroll. Przyczyną wypadku była awaria lewej tylnej opony. Aleja serwisowa została zamknięta, ponieważ Kanadyjczyk rozbił się na prostej startowej. Na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa.
Wyścig wznowiony 6 okrążeń później. Max zachował prowadzenie przed Perezem i Hamiltonem. Za nim Gasly bronił się przed Vettelem, który wyprzedził na restartcie Leclerca. Tsunoda siódmy, Norris ósmy, Sainz dziewiąty przed Ricciardo, który zamyka pierwszą dziesiątkę.
Do końca wyścigu wydawało się, że nic już się nie zmieni. Vettel wyprzedził Gaslego, a na trzy okrążenia przed końcem nagle Verstappen podobnie jak Stroll rozbija się na prostej startowej. Na torze pojawia się samochód bezpieczeństwa, a okrążenie później wyścig zostaje przerwany.
Wyścig wznowiono dopiero o 16:10, start z pól startowych, wszyscy kierowcy mogli wymienić opony na nowe. Latifi dostał karę 10 sekund stop and go za nie zjechanie do alei serwisowej przed wywieszeniem czerwonej flagi.
Po wznowieniu Hamilton objął prowadzenie na sekundę i zblokował chwilę później koła. Wyprzedziła go cała stawka i spadł na 16 pozycję. Sergio Perez szybko wrócił na prowadzenie i go już nie oddał. Za nim Vettel i Gasly uzupełnili podium. Meksykanin zaraz za metą się zatrzymał, prawdopodobnie miał za mało paliwa, żeby pokonać jeszcze jedno okrążenie.
Charles Leclerc z pole position dojechał czwarty. Tuż za nim Lando Norris, Fernando Alonso, który awansował kilka pozycji na dwóch ostatnich okrążeniach. Tsunoda był siódmy przed Sainzem, Ricciardo i Raikkonenem, który zamykał pierwszą dziesiątkę.
Wyniki wyścigu o GP Azerbejdżanu
Poz | Nr | Kierowca | Zespół |
---|---|---|---|
1 | 11 | Sergio Perez | Red Bull-Honda |
2 | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin-Mercedes |
3 | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri-Honda |
4 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari |
5 | 4 | Lando Norris | McLaren-Mercedes |
6 | 14 | Fernando Alonso | Alpine-Renault |
7 | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri-Honda |
8 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Ferrari |
9 | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren-Mercedes |
10 | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo-Ferrari |
11 | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari |
12 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes |
13 | 47 | Mick Schumacher | Haas-Ferrari |
14 | 9 | Nikita Mazepin | Haas-Ferrari |
15 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes |
16 | 6 | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes |
17 | 63 | George Russell | Williams-Mercedes |
Klasyfikacja kierowców po GP Azerbejdżanu
Kierowca | Punkty | |
---|---|---|
1 | Max Verstappen | 105 |
2 | Lewis Hamilton | 101 |
3 | Sergio Perez | 69 |
4 | Lando Norris | 66 |
5 | Charles Leclerc | 52 |
6 | Valtteri Bottas | 47 |
7 | Carlos Sainz Jnr | 42 |
8 | Pierre Gasly | 31 |
9 | Sebastian Vettel | 28 |
10 | Daniel Ricciardo | 26 |
11 | Fernando Alonso | 13 |
12 | Esteban Ocon | 12 |
13 | Lance Stroll | 9 |
14 | Yuki Tsunoda | 8 |
15 | Kimi Raikkonen | 1 |
15 | Antonio Giovinazzi | 1 |
17 | Mick Schumacher | 0 |
17 | George Russell | 0 |
17 | Nikita Mazepin | 0 |
17 | Nicholas Latifi | 0 |
Klasyfikacja konstruktorów po GP Azerbejdżanu
Zespół | Punkty | |
---|---|---|
1 | Red Bull | 174 |
2 | Mercedes | 148 |
3 | Ferrari | 94 |
4 | McLaren | 92 |
5 | AlphaTauri | 39 |
6 | Aston Martin | 37 |
7 | Alpine | 25 |
8 | Alfa Romeo | 2 |
9 | Haas | 0 |
9 | Williams | 0 |