Zarówno Leclerc, jak i kolega z zespołu Ferrari Carlos Sainz Jnr, który był trzeci, musieli zakończyć sesje przed końcem, jak obaj uderzyli w bariery na torze Jeddah Corniche Circuit. Max Verstappen w swoim Red Bullu znalazł się między nimi. Jego kolega z zespołu Sergio Perez był czwarty.
Rozpoczęcie sesji zostało opóźnione o 15 minut, aby dyrektorzy zespołów i kierowcy mogli spotkać się z prezesem F1 Stefano Domenicalim w celu uzyskania aktualnych informacji na temat bezpieczeństwa, po ataku rakietowym na pobliską fabrykę ropy naftowej, w wyniku którego przez cały wieczór nad Jeddah unosił się wielki pożar. Powiedziano im, że impreza odbędzie się zgodnie z planem.
Jeśli pojawi się nad torem więcej rakiet, to #DriveToSurvive nabierze nowego znaczenia.
Kevin Magnussen, któremu nie udało się ustanowić czasu okrążenia w pierwszej sesji treningowej, próbował nadrobić straty na torze, na którym nigdy wcześniej nie jeździł. Jego weekend stał się jeszcze trudniejszy, gdy zjechał z toru z podejrzeniem problemu z jednostką napędową, kończąc swój dzień po przejechaniu zaledwie 15 okrążeń.
Leclerc uderzył w barierę na czwartym zakręcie, po czym powoli wrócił do boksu, zgłaszając problem z silnikiem. Udało mu się zjechać do pit-stopu, ale nie wziął udziału w dalszej części sesji. Jego kolega z zespołu, Sainz, również musiał sprowadzić swoje Ferrari do alei serwisowej po uderzeniu w ścianę na wyjściu z długiego nawrotu w 13 zakręcie.
Ponieważ zespoły koncentrowały się na dłuższych przejazdach, nikt nie poprawił swoich czasów w pierwszej dziesiątce, dzięki czemu Leclerc zakończył drugą sesję jako najszybszy, mimo że stracił ponad 20 minut jazdy.
Verstappen zakończył dzień na drugim miejscu dla Red Bulla, 0,14 s przed najlepszym czasem Leclerca i o jedną dziesiątą przed Sainzem i Perezem.
Dwa Mercedesy Hamiltona i Russella zajęły piąte i szóste miejsce, około pół sekundy od najlepszego wyniku Leclerca, a Lando Norris był siódmym najszybszym zawodnikiem McLarena. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Esteban Ocon, Valtteri Bottas i Yuki Tsunoda.
Wyniki 1 treningu znajdziecie tutaj
Wyniki 2 treningu
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Czas | Strata | Okr |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | 1’30.074 | 15 | |
2 | 1 | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1’30.214 | 0.140 | 23 |
3 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Ferrari | 1’30.320 | 0.246 | 12 |
4 | 11 | Sergio Perez | Red Bull-Honda | 1’30.360 | 0.286 | 24 |
5 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’30.513 | 0.439 | 24 |
6 | 63 | George Russell | Mercedes | 1’30.664 | 0.590 | 29 |
7 | 4 | Lando Norris | McLaren-Mercedes | 1’30.735 | 0.661 | 26 |
8 | 31 | Esteban Ocon | Alpine-Renault | 1’30.760 | 0.686 | 26 |
9 | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo-Ferrari | 1’30.832 | 0.758 | 14 |
10 | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri-Honda | 1’30.886 | 0.812 | 26 |
11 | 14 | Fernando Alonso | Alpine-Renault | 1’30.944 | 0.870 | 27 |
12 | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri-Honda | 1’30.963 | 0.889 | 29 |
13 | 47 | Mick Schumacher | Haas-Ferrari | 1’31.169 | 1.095 | 27 |
14 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | 1’31.372 | 1.298 | 28 |
15 | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren-Mercedes | 1’31.527 | 1.453 | 23 |
16 | 27 | Nico Hulkenberg | Aston Martin-Mercedes | 1’31.615 | 1.541 | 30 |
17 | 27 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo-Ferrari | 1’31.615 | 1.541 | 30 |
18 | 6 | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | 1’31.814 | 1.740 | 26 |
19 | 23 | Alexander Albon | Williams-Mercedes | 1’31.866 | 1.792 | 29 |
20 | 20 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1’32.344 | 2.270 | 13 |