Mistrz Świata Max Verstappen był najszybszy, kończąc pierwszy z trzech dni zimowych testów w Bahrajnie na czele dla Red Bull. Alonso był tylko o 0,029 s wolniejszy od najlepszego czasu Verstappena, podczas gdy dwa Ferrari Carlosa Sainza Jr. i Charlesa Leclerca były cztery dziesiąte sekundy wolniejsze od mistrza świata. Najwolniejszy był Kevin Magnussen widoczny na zdjęciu powyżej.
Transmisje z testów dostępne są przez cały dzień na F1 TV z angielskim i VIAplay z polskim komentarzem
W porannej sesji Verstappen i Red Bulla byli najszybsi przed Sainzem i Williamsem Alexandra Albona. Verstappen był jedynym kierowcą, który jeździł rano i po południu: Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Lando Norris, Fernando Alonso, Valtteri Bottas, Esteban Ocon, Kevin Magnussen, Nyck de Vries i Logan Sargeant wszyscy przejęli samochody od swoich kolegów z zespołu na drugą sesję.
Po południu Norris, Hamilton, De Vries, Ocon, Leclerc i Sargeant. Kierowcy skupiali się na zapoznaniu się z nowymi bolidami i rozwiązywaniem problemów technicznych, których o dziwo nie było dużo.
Po tym, jak wczesna sesja została opóźniona przez problemy elektryczne Felipe Drugovicha z Aston Martina, Alonso rzekomo zatrzymał się z powodu niewielkich uszkodzeń podłogi. Jednak po prawie godzinie w garażu, Alonso był w stanie powrócić na tor i kontynuować zdobywanie doświadczenia w nowym AMR23. Norris był również zirytowany brakiem jazdy w ciągu pierwszych dwóch godzin, gdy jego MCL60 naprawiany przez mechaników.
W porannej sesji Verstappen i Red Bulla byli najszybsi przed Sainzem i Williamsem Alexandra Albona. Verstappen był jedynym kierowcą, który jeździł rano i po południu: Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Lando Norris, Fernando Alonso, Valtteri Bottas, Esteban Ocon, Kevin Magnussen, Nyck de Vries i Logan Sargeant wszyscy przejęli samochody od swoich kolegów z zespołu na drugą sesję.
Po południu Norris, Hamilton, De Vries, Ocon, Leclerc i Sargeant. Kierowcy skupiali się na zapoznaniu się z nowymi bolidami i rozwiązywaniem problemów technicznych, których o dziwo nie było dużo.
Po tym, jak wczesna sesja została opóźniona przez problemy elektryczne Felipe Drugovicha z Aston Martina, Alonso rzekomo zatrzymał się z powodu niewielkich uszkodzeń podłogi. Jednak po prawie godzinie w garażu, Alonso był w stanie powrócić na tor i kontynuować zdobywanie doświadczenia w nowym AMR23. Norris był również zirytowany brakiem jazdy w ciągu pierwszych dwóch godzin, gdy jego MCL60 naprawiany przez mechaników.
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Bolid | Czas | Strata | Okr |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Max Verstappen | Red Bull | RB19 | 1’32.837 | 157 | |
2 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin | AMR23 | 1’32.866 | 0.029 | 60 |
3 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Ferrari | SF-23 | 1’33.253 | 0.416 | 72 |
4 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | SF-23 | 1’33.267 | 0.430 | 64 |
5 | 4 | Lando Norris | McLaren | MCL60 | 1’33.462 | 0.625 | 40 |
6 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | W14 | 1’33.508 | 0.671 | 83 |
7 | 23 | Alexander Albon | Williams | FW45 | 1’33.671 | 0.834 | 74 |
8 | 24 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo | C43 | 1’33.723 | 0.886 | 67 |
9 | 63 | George Russell | Mercedes | W14 | 1’34.174 | 1.337 | 69 |
10 | 2 | Logan Sargeant | Williams | FW45 | 1’34.324 | 1.487 | 75 |
11 | 27 | Nico Hulkenberg | Haas | VF-23 | 1’34.424 | 1.587 | 51 |
12 | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | C43 | 1’34.558 | 1.721 | 71 |
13 | 21 | Nyck de Vries | AlphaTauri | AT04 | 1’34.559 | 1.722 | 85 |
14 | 34 | Felipe Drugovich | Aston Martin | AMR23 | 1’34.564 | 1.727 | 40 |
15 | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | AT04 | 1’34.671 | 1.834 | 46 |
16 | 10 | Pierre Gasly | Alpine | A523 | 1’34.822 | 1.985 | 60 |
17 | 31 | Esteban Ocon | Alpine | A523 | 1’34.871 | 2.034 | 53 |
18 | 81 | Oscar Piastri | McLaren | MCL60 | 1’34.888 | 2.051 | 52 |
19 | 20 | Kevin Magnussen | Haas | VF-23 | 1’35.087 | 2.250 | 57 |