Max Verstappen wyprzedził w trakcie wyścigu Lando Norrisa i pokonał kierowcę McLarena, wygrywając emocjonujące Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone.
Kierowca Red Bulla stracił prowadzenie na starcie na rzecz kierowcy McLarena, ale szybko go wyprzedził. Po okresie neutralizacji w drugiej połowie 52-okrążeniowej rywalizacji, Verstappen zbudował niewielką przewagę nad McLarem i poprowadził go do mety, wygrywając z przewagą trzech sekund, a na trzecim miejscu na podium znalazł się Lewis Hamilton.
Czołowa dziesiątka rozpoczęła wyścig na pośrednich oponach, z wyjątkiem George'a Russella, który zdecydował się na miękkie opony. Po zgaszeniu świateł Norris wysunął się przed Verstappena i objął prowadzenie, podczas gdy Oscar Piastri mocno naciskał na kierowcę Red Bulla, próbując zdobyć drugie miejsce.
Hamilton wypadł szeroko w zakręcie Village, tracąc dwa miejsca na rzecz Fernando Alonso i Pierre'a Gasly'ego. Piastri próbował zaatakować Verstappena w zakręcie Copse, ale wycofał się i utrzymał trzecią pozycję przed Charlesem Leclercem.
Verstappen był blisko lidera przez pierwsze kilka okrążeń, utrzymując się w sekundzie straty do Norrisa, aby być w zasięgu DRS od początku trzeciego okrążenia. Na początku piątego okrążenia Verstappen wykorzystał DRS.
Piastri był pierwszym z liderów, który zatrzymał się na zmianę opon na twarde na koniec 29. okrążenia i wyjechał na szóstym miejscu, przed Alexandrem Albonem i Charlesem Leclercem, który wcześniej zjechał na zmianę opon z czwartego miejsca.
Na 33. okrążeniu Kevin Magnussen zatrzymał się na Wellington Straight, wydzielając dym i kilka iskier z tyłu swojego Haasa. Virtual Safety Car został włączony, aby pomóc w usunięciu Haasa, tuż po tym, jak liderzy minęli wejście do alei serwisowej. Wszyscy zatrzymali się na zmianę opon do końca następnego okrążenia, w którym wyścig był już całkowicie pod kontrolą samochodu bezpieczeństwa. Verstappen i Hamilton zostali wyposażeni w miękkie opony, ale McLaren postawił na twarde opony dla Norrisa.
Verstappen wyszedł z alei serwisowej nadal na prowadzeniu, z Norrisem na drugim miejscu, podczas gdy Hamilton opuścił boksy na trzeciej pozycji, wyprzedzając Piastriego dzięki możliwości zatrzymania się podczas okresu samochodu bezpieczeństwa. Po pięciu okrążeniach za samochodem bezpieczeństwa wyścig został wznowiony na początku 39. okrążenia, pozostało 14 okrążeń. Verstappen wyprowadził Norrisa, podczas gdy Hamilton szybko naciskał na McLarena o drugie miejsce, próbując wyprzedzić go na zewnętrznym zakręcie Luffield, ale nie zdołał tego zrobić.
Na następnym okrążeniu Hamilton próbował wyprzedzić Norrisa od wewnątrz na zakręcie Luffield, ale ponownie kierowca McLarena odpierał atak Mercedesa. Pomimo aktywacji DRS w następnym okrążeniu, Hamiltonowi wydawało się, że nie jest wystarczająco blisko, aby dalej wyzwać Norrisa, zauważając, jak szybki jest McLaren na szybkich zakrętach i prostych.
Przewaga Verstappena nad Norrisem ustabilizowała się na około trzech i pół sekundy, gdy McLaren wyjechał poza zasięg DRS Mercedesa z tyłu. Wraz z niektórymi kierowcami, w tym Norrisem i Russellem, otrzymującymi czarno-białe ostrzeżenia za trzy przekroczenia limitów toru, Verstappenowi powiedziano, aby nadal naciskać do samego końca.
Odpowiednio pokonał ostatnie okrążenia, przekraczając linię mety i zapewniając sobie szóstą kolejną wygraną. Norris zdobył swoje i pierwsze podium dla McLarena w sezonie, tracąc nieco ponad trzy sekundy do zwycięzcy.
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Bolid |
---|---|---|---|---|
1 | 1 | Max Verstappen | Red Bull-Honda RBPT | RB19 |
2 | 4 | Lando Norris | McLaren-Mercedes | MCL60 |
3 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | W14 |
4 | 81 | Oscar Piastri | McLaren-Mercedes | MCL60 |
5 | 63 | George Russell | Mercedes | W14 |
6 | 11 | Sergio Perez | Red Bull-Honda RBPT | RB19 |
7 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin-Mercedes | AMR23 |
8 | 23 | Alexander Albon | Williams-Mercedes | FW45 |
9 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | SF-23 |
10 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Ferrari | SF-23 |
11 | 2 | Logan Sargeant | Williams-Mercedes | FW45 |
12 | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo-Ferrari | C43 |
13 | 27 | Nico Hulkenberg | Haas-Ferrari | VF-23 |
14 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | AMR23 |
15 | 24 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo-Ferrari | C43 |
16 | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri-Honda RBPT | AT04 |
17 | 21 | Nyck de Vries | AlphaTauri-Honda RBPT | AT04 |
18 | 10 | Pierre Gasly | Alpine-Renault | A523 |
DNF | 20 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | VF-23 |
DNF | 31 | Esteban Ocon | Alpine-Renault | A523 |
Klasyfikacja kierowców po GP Wielkiej Brytanii 2023
Poz | Kierowca | Punkty | Strata |
---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | 255 | |
2 | Sergio Perez | 156 | 99 |
3 | Fernando Alonso | 137 | 118 |
4 | Lewis Hamilton | 121 | 134 |
5 | Carlos Sainz Jnr | 83 | 172 |
6 | George Russell | 82 | 173 |
7 | Charles Leclerc | 74 | 181 |
8 | Lance Stroll | 44 | 211 |
9 | Lando Norris | 42 | 213 |
10 | Esteban Ocon | 31 | 224 |
11 | Oscar Piastri | 17 | 238 |
12 | Pierre Gasly | 16 | 239 |
13 | Alexander Albon | 11 | 244 |
14 | Nico Hulkenberg | 9 | 246 |
15 | Valtteri Bottas | 5 | 250 |
16 | Zhou Guanyu | 4 | 251 |
17 | Yuki Tsunoda | 2 | 253 |
18 | Kevin Magnussen | 2 | 253 |
19 | Logan Sargeant | 0 | 255 |
20 | Nyck de Vries | 0 | 255 |
Klasyfikacja konstruktorów
Poz | Zespół | Punkty | Strata |
---|---|---|---|
1 | Red Bull | 411 | |
2 | Mercedes | 203 | 208 |
3 | Aston Martin | 181 | 230 |
4 | Ferrari | 157 | 254 |
5 | McLaren | 59 | 352 |
6 | Alpine | 47 | 364 |
7 | Williams | 11 | 400 |
8 | Haas | 11 | 400 |
9 | Alfa Romeo | 9 | 402 |
10 | AlphaTauri | 2 | 409 |