Kierowca Ferrari przejął SF-24 od kolegi z zespołu, Charlesa Leclerca, podczas wieczornej sesji i użył opon C4, uzyskując czas 1’29.921, znacznie szybszy niż najlepszy czas Maxa Verstappena z pierwszego dnia treningów w środę.
Po tym, jak czwartkowa pierwsza sesja została skrócona z powodu luźnej pokrywy studzienki, do wieczornego przejazdu dodano godzinę, dając kierowcom pięć godzin jazdy. Ferrari dało Leclercowi szansę kontynuowania jazdy samochodem przez pierwszą godzinę po przerwie, zanim Sainz przejął stery.
Lando Norris, Lance Stroll, Esteban Ocon, Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo i Kevin Magnussen przejęli kierownicę podczas wieczornej sesji, podczas gdy Sergio Perez, Lewis Hamilton i Logan Sargean kontynuowali pełny dzień jazdy swoimi bolidami.
Najlepszy czas Leclerca 1’31.750 z wcześniejszej sesji pozostał niezmieniony przez pierwszą godzinę jazdy, zanim Hamilton poprawił się na oponach C3, zajmując drugie miejsce na tablicy wyników. Umieściło go to tuż przed czasem Oscara Piastri z wcześniejszej sesji, ale wciąż pół sekundy od najlepszego czasu Leclerca do tego momentu.
Sainz pozniej na nowym zestawie opon C3 i uzyskał czas 1’31.856, najszybszy w drugiej sesji i tylko dziesięć dziesiątych wolniejszy niż czas jego kolegi z zespołu z pierwszej sesji. Wkrótce potem Bottas umieścił swojego Saubera na trzecim miejscu tego dnia, zanim Norris wyprzedził swojego kolegę z zespołu i Bottasa, zajmując trzecie miejsce, dwa dziesiąte sekundy za Leclercem.
Około 16:00 Sainz ustanowił nowe najszybsze okrążenie dnia z czasem 1’31.397, o dwie dziesiąte sekundy szybsze niż poprzedni najlepszy czas jego kolegi z zespołu i niemal dorównujące najszybszemu czasowi testu z środy, uzyskanemu przez Verstappena. Niedługo potem zatrzymał się, aby założyć opony C4 i ruszył, aby uzyskać nowy najlepszy czas testu 1’30.686, pierwszy kierowca poniżej 1’31 przez oba dni.
Nieco później Sainz użył drugiego zestawu nowych opon C4, aby poprawić swój własny najlepszy czas o dwie dziesiąte sekundy, uzyskując 1’30.424. Tymczasem Norris wziął nowy zestaw opon C3, poprawiając swój osobisty najlepszy wynik do 1’31.256, wygodnie na drugim miejscu i szybszy niż najlepszy czas Verstappena z środy.
Perez miał chwilę grozy, gdy jego Red Bull zwolnił w zakręcie 13. Na szczęście zjazd do alei serwisowej pozwolił mu wjechać do garażu, a po sprawdzeniach przez mechaników Red Bulla szybko wrócił na tor.
Kolejny nowy zestaw opon C4 przyniósł kolejny najszybszy czas dla Sainza, który po raz pierwszy przebił 90 sekund, uzyskując czas 1’29.921. Widocznie zadowolony z tego osiągnięcia, wrócił, aby skupić się na dłuższych przejazdach.
Zbliżając się do czwartej godziny, Norris opuścił swojego McLarena, gdy mechanicy jego zespołu zdejmowali osłonę silnika z MCL38 i zaczęli pracować wokół jednostki napędowej samochodu. Problem został później zgłoszony jako związany z systemem paliwowym.
Z nieco mniej niż godziną pozostałą Hamilton awansował na drugie miejsce z czasem nieco ponad sekundę wolniejszym niż najlepszy czas Sainza na oponach C3. Również w ostatniej godzinie Perez użył opon C3, aby zająć drugie miejsce z czasem 1’30.679, o siedem dziesiątych wolniejszym niż najlepszy czas Sainza.
Gdy na zegarze pozostało tylko 15 minut jazdy, dyrektor wyścigowy FIA, Niels Wittich, zainicjował zaplanowany test samochodu bezpieczeństwa wirtualnego, samochodu bezpieczeństwa i procedury czerwonej flagi. Nastąpiło to po próbnym teście restartu samochodu bezpieczeństwa, w którym Hamilton prowadził grupę składającą się z Norrisa, Bottasa, Ocona i Magnussena, którzy ścigali się przez pierwsze dwa sektory okrążenia.
Po kolejnej czerwonej fladze zakończono jazdę na dzień, a najlepszy czas Sainza 1’29.921 był najszybszy, o sied em dziesiątych szybszy niż Perez, a Hamilton o sekundę wolniejszy niż Sainz na trzecim miejscu. Norris był czwarty dla McLarena przed Ricciardo piątym, a wcześniejszy czas Leclerca wystarczył na szóste miejsce, a Stroll był siódmy.
Perez i Hamilton naturalnie przejechali najwięcej okrążeń tego dnia, odpowiednio 129 i 123, podczas gdy Sargeant przejechał 117 okrążeń w swoim ostatnim dniu jazdy. Bottas, Magnussen i Stroll także pokonali ponad 90 okrążeń, a Ricciardo i Sainz oboje przekroczyli 80 okrążeń. Norris miał najmniej okrążeń drugiej sesji, tylko 54.
Wyniki 2 dnia testów przedsezonowy 2024
Póz | Nr | Kierowca | Zespół | Bolid | Czas | Strata | Okr |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Ferrari | SF-24 | 1’29.921 | 84 | |
2 | 11 | Sergio Perez | Red Bull | RB20 | 1’30.679 | 0.758 | 129 |
3 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | W15 | 1’31.066 | 1.145 | 123 |
4 | 4 | Lando Norris | McLaren | MCL38 | 1’31.256 | 1.335 | 52 |
5 | 3 | Daniel Ricciardo | RB | RB01 | 1’31.361 | 1.440 | 88 |
6 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | SF-24 | 1’31.750 | 1.829 | 54 |
7 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin | AMR24 | 1’32.029 | 2.108 | 96 |
8 | 31 | Esteban Ocon | Alpine | A524 | 1’32.061 | 2.140 | 78 |
9 | 77 | Valtteri Bottas | Sauber | C44 | 1’32.227 | 2.306 | 97 |
10 | 81 | Oscar Piastri | McLaren | MCL38 | 1’32.328 | 2.407 | 35 |
11 | 2 | Logan Sargeant | Williams | FW46 | 1’32.578 | 2.657 | 117 |
12 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin | AMR24 | 1’33.053 | 3.132 | 31 |
13 | 24 | Zhou Guanyu | Sauber | C44 | 1’33.715 | 3.794 | 38 |
14 | 10 | Pierre Gasly | Alpine | A524 | 1’33.804 | 3.883 | 33 |
15 | 20 | Kevin Magnussen | Haas | VF-24 | 1’36.611 | 6.690 | 93 |
16 | 27 | Nico Hulkenberg | Haas | VF-24 | 1’37.509 | 7.588 | 31 |
17 | 22 | Yuki Tsunoda | RB | RB01 | 1’38.074 | 8.153 | 40 |