Po spotkaniu Komisji Formuły 1 w dniu 5 lutego 2024 roku podjęto istotne decyzje dotyczące formatu weekendów sprinterskich na sezon 2024.
Zdecydowano po raz kolejny o przeniesieniu sesji kwalifikacyjnych, tak aby trening oraz kwalifikacje sprinterskie odbywały się w piątek, a sprint oraz kwalifikacje do wyścigu miały miejsce w sobotę, natomiast samo Grand Prix odbywać się będzie w niedzielę. Moim zdaniem to dobra zmian, chociaż kto wie co nie wymyślą za rok, bo do tej pory nie było sezonu bez zmian w sprintach
Wielu pytało się jak ma wyglądać parc ferme zgodnie z nowymi zasadami:
Według nowego formatu weekendu, po pierwszym treningu (FP1) mamy kwalifikacje do sprintu, obowiązuje po nich początkowe parc ferme, a następnie zespoły mają możliwość zmiany swoich ustawień na podstawie zdobytej wiedzy przed przejściem do drugiego parc ferme, który obowiązuje po kwalifikacjach do wyścigu
Moim zdaniem dużo lepsza opcja, która rozwiązuje wiele problemów minionego sezonu
Dodatkowo, wprowadzono aktualizacje do Regulaminów Technicznych i Sportowych, w tym zwiększenie przydzielanych jednostek napędowych do czterech na kierowcę na sezon 2024 i 2025. Dzięki temu będzie mniej kar w sezonie, co też można uznać za pozytywną zmianę.
Warto zauważyć, że aktywacja systemu DRS podczas wyścigu zostanie skrócona do jednego okrążenia po starcie, co ma poprawić ogólną dynamikę rywalizacji.
Zmiany te zostaną przedstawione Radzie Światowej Motorsportu 28 lutego. Komisja Formuły 1 omówiła także różne kwestie związane z Regulaminami na sezon 2026, ze szczególnym naciskiem na kwestie finansowe i zrównoważony rozwój, oraz zatwierdziła drobne aktualizacje do Regulaminów Technicznych, Sportowych i Finansowych na sezon 2024.