Peter Bonnington, długoletni inżynier wyścigowy Lewisa Hamiltona, nie dołączy do Ferrari w przyszłym roku, gdyż przyjął awans w Mercedesie. Bonnington, który pełni tę rolę od momentu dołączenia Hamiltona do Mercedesa w 2013 roku, został mianowany szefem inżynierii wyścigowej zespołu.
Pomimo awansu, Bonnington pozostanie inżynierem wyścigowym Hamiltona do końca obecnego sezonu. Ponadto będzie ponownie pełnić tę funkcję w 2025 roku. Hamilton potwierdził przed rozpoczęciem sezonu, że od przyszłego roku dołączy do zespołu Ferrari.
Współpraca Hamiltona i Bonningtona jest uważana za najbardziej udaną w historii Formuły 1. Wspólnie odnieśli 84 zwycięstwa na przestrzeni 12 sezonów. Hamilton zdobył sześć tytułów mistrza świata z Mercedesem, jednak Bonnington nie mógł być obecny podczas Grand Prix Meksyku w 2019 roku z powodu problemów zdrowotnych, gdy Hamilton zdobył tytuł. Wówczas jego obowiązki przejął Marcus Dudley.
Pierwsze wspólne zwycięstwo Hamiltona i Bonningtona miało miejsce podczas Grand Prix Węgier w 2013 roku. Od tego czasu wygrali przynajmniej jeden wyścig w każdym sezonie, aż do 2022 roku, kiedy Mercedes odnotował spadek formy po wprowadzeniu nowych regulacji technicznych w F1. Przerwa w zwycięstwach trwała dwa i pół roku, aż do triumfu Hamiltona w Grand Prix Wielkiej Brytanii w ubiegłym miesiącu. Trzy tygodnie później odnieśli kolejne zwycięstwo w Belgii, choć ukończyli wyścig na drugim miejscu za George’em Russellem, który został później zdyskwalifikowany.
Przed współpracą z Hamiltonem, Bonnington był inżynierem wyścigowym Michaela Schumachera, co oznacza, że pracował z jedynymi dwoma kierowcami w historii F1, którzy zdobyli siedem tytułów mistrza świata.
Mercedes jeszcze nie ogłosił swojego składu kierowców ani układu inżynieryjnego na przyszły sezon. Powszechnie oczekuje się, że zespół awansuje Andreę Kimi Antonelliego z Formuły 2, który miałby zostać partnerem Russella, którego inżynierem wyścigowym jest obecnie Dudley.