McLaren zyskał pewność siebie przed kwalifikacjami w Meksyku, gdy Oscar Piastri i Lando Norris uzyskali najlepsze czasy w ostatniej sesji treningowej. Piastri ustanowił rekord weekendu z czasem 1’16.492, będąc szybszym o pół dziesiątej sekundy od Norrisa oraz o trzy dziesiąte od Carlosa Sainza. Max Verstappen zakończył sesję na czwartym miejscu, nadrabiając stracony czas z powodu problemów z jednostką napędową podczas piątkowego treningu.
Pomimo ograniczonych przejazdów w piątkowej sesji ze względu na testy opon Pirelli, kierowcy nie spieszyli się z wyjazdem na tor. Dopiero po dziesięciu minutach kilku zawodników, w tym Verstappen, Russell i Hamilton, rozpoczęło przejazdy. Wkrótce dołączyli do nich kolejni, a Sainz, na nowych miękkich oponach, uzyskał najlepszy czas 1’17.825, wyprzedzając Leclerca i Norrisa.
Ferrari kontynuowało walkę o czołowe pozycje, dopóki Norris na świeżych miękkich oponach nie osiągnął czasu 1’16.551, ustanawiając najlepszy wynik weekendu. Chwilę później Piastri, mimo starszej podłogi w swoim McLarenie, poprawił wynik Norrisa o pięć setnych sekundy, obejmując prowadzenie.
Pod koniec sesji Piastri pozostał najszybszy z czasem 1’16.492, a Norris uplasował się tuż za nim, co uczyniło z McLarena zespół do pokonania przed kwalifikacjami. Sainz był trzeci, trzy dziesiąte za Piastrim, a Verstappen, który nie uzyskał czasu w drugim treningu, zakończył na czwartym miejscu. Hamilton był piąty, a Leclerc szósty. Yuki Tsunoda zajął siódme miejsce, a Russell, Magnussen i Lawson zamknęli pierwszą dziesiątkę. Na końcu tabeli czasów Alpine może mieć obawy przed kwalifikacjami, gdyż Esteban Ocon zajął 18. miejsce, a Pierre Gasly był najwolniejszy, kończąc na 20. pozycji.
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Bolid | Czas | Strata | Okr |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 81 | Oscar Piastri | McLaren-Mercedes | MCL38 | 1’16.492 | 18 | |
2 | 4 | Lando Norris | McLaren-Mercedes | MCL38 | 1’16.551 | 0.059 | 18 |
3 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Ferrari | SF-24 | 1’16.832 | 0.340 | 21 |
4 | 1 | Max Verstappen | Red Bull-Honda RBPT | RB20 | 1’17.003 | 0.511 | 26 |
5 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | W15 | 1’17.060 | 0.568 | 21 |
6 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | SF-24 | 1’17.232 | 0.740 | 24 |
7 | 22 | Yuki Tsunoda | RB-Honda RBPT | 01 | 1’17.302 | 0.810 | 4 |
8 | 63 | George Russell | Mercedes | W15 | 1’17.341 | 0.849 | 28 |
9 | 20 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | VF-24 | 1’17.474 | 0.982 | 19 |
10 | 30 | Liam Lawson | RB-Honda RBPT | 01 | 1’17.494 | 1.002 | 23 |
11 | 23 | Alexander Albon | Williams-Mercedes | FW46 | 1’17.511 | 1.019 | 19 |
12 | 77 | Valtteri Bottas | Sauber-Ferrari | C44 | 1’17.639 | 1.147 | 4 |
13 | 43 | Franco Colapinto | Williams-Mercedes | FW46 | 1’17.712 | 1.220 | 18 |
14 | 11 | Sergio Perez | Red Bull-Honda RBPT | RB20 | 1’17.787 | 1.295 | 19 |
15 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin-Mercedes | AMR24 | 1’17.798 | 1.306 | 23 |
16 | 27 | Nico Hulkenberg | Haas-Ferrari | VF-24 | 1’17.819 | 1.327 | 20 |
17 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | AMR24 | 1’17.900 | 1.408 | 26 |
18 | 31 | Esteban Ocon | Alpine-Renault | A524 | 1’18.324 | 1.832 | 19 |
19 | 24 | Zhou Guanyu | Sauber-Ferrari | C44 | 1’18.428 | 1.936 | 18 |
20 | 10 | Pierre Gasly | Alpine-Renault | A524 | 1’18.454 | 1.962 | 20 |