Max Verstappen zdobył pole position do wyścigu sprinterskiego na torze Circuit of the Americas, pokonując George’a Russella o zaledwie jedną setną sekundy. Lider mistrzostw zajął pierwsze miejsce na starcie sprinterskiego wyścigu, wyprzedzając kierowcę Mercedesa, a Charles Leclerc z Ferrari zajął trzecie miejsce. Lando Norris ustawi się na czwartym miejscu na starcie sprintu.
W pierwszej części kwalifikacji (SQ1) wszyscy kierowcy musieli korzystać z opon o średniej twardości. Verstappen był jednym z pierwszych, którzy ruszyli na tor, ustanawiając czas 1:34.698, choć skarżył się na brak przyczepności w swoim Red Bullu. Jego kolega z zespołu, Sergio Perez, stracił swój pierwszy czas okrążenia z powodu przekroczenia limitu toru w zakręcie 9. Lewis Hamilton był najszybszy w początkowych próbach, wyprzedzając minimalnie Charlesa Leclerca i Verstappena, a Lando Norris był tuż za nimi.
Pod koniec SQ1 Alexander Albon próbował poprawić swój czas, aby awansować do kolejnej rundy, jednak jego wysiłki zakończyły się obrotem na przedostatnim zakręcie. Większy dramat dotknął Oscara Piastriego, który stracił swój najlepszy czas z powodu przekroczenia limitu toru. To oznaczało, że kierowca McLarena został wyeliminowany z sesji na 16. miejscu.
W drugiej części kwalifikacji (SQ2) kierowcy ponownie korzystali z opon o średniej twardości. Carlos Sainz był najszybszy na początku sesji, wyprzedzając swojego kolegę z zespołu Leclerca oraz kierowców Mercedesa i McLarena. Oba Red Bulle czekały, aby wyjechać później, ale Verstappen nie zdołał pokonać czasu Sainza. Perez ostatecznie zakończył sesję na 11. miejscu i nie awansował do SQ3.
Pierre Gasly również nie zakwalifikował się do finałowej części kwalifikacji, zajmując 12. miejsce. Obaj kierowcy Aston Martina – Lance Stroll i Fernando Alonso – stracili swoje najlepsze czasy z powodu przekroczenia limitu toru, podobnie jak Liam Lawson, który zakończył sesję na 15. miejscu. Kontrowersje pojawiły się, gdy Franco Colapinto musiał zwolnić, aby uniknąć kolizji z Gaslym, ale sędziowie nie podjęli dalszych działań.
W finałowej części kwalifikacji (SQ3) kierowcy mogli wreszcie korzystać z miękkich opon. Mercedesy wysłały Hamiltona i Russella na tor wcześniej niż inni, a Russell ustanowił czas 1:32.845, podczas gdy Hamilton popełnił błędy w zakrętach 11 i 12, co dało mu pół sekundy straty do kolegi z zespołu. Czas Russella okazał się lepszy niż obu Ferrari oraz próby Norrisa.
Gdy wywieszono flagę końcową, Verstappen był jedynym, który mógł odebrać Russellowi pole position do sprintu. Zdołał to zrobić, pokonując go o zaledwie jedną setną sekundy. Leclerc zakończył na trzecim miejscu, a Norris, niezadowolony ze swojego czwartego miejsca, powiedział przez radio: „To było gówno”.
Pozycje startowe do sprintu GP USA
Rząd 1 | 1. (1) Max Verstappen 1’32.833 Red Bull-Honda RBPT RB20 |
|
2. (63) George Russell 1’32.845 Mercedes W15 |
||
Rząd 2 | 3. (16) Charles Leclerc 1’33.059 Ferrari SF-24 |
|
4. (4) Lando Norris 1’33.083 McLaren-Mercedes MCL38 |
||
Rząd 3 | 5. (55) Carlos Sainz Jnr 1’33.089 Ferrari SF-24 |
|
6. (27) Nico Hulkenberg 1’33.183 Haas-Ferrari VF-24 |
||
Rząd 4 | 7. (44) Lewis Hamilton 1’33.378 Mercedes W15 |
|
8. (20) Kevin Magnussen 1’33.398 Haas-Ferrari VF-24 |
||
Rząd 5 | 9. (22) Yuki Tsunoda 1’33.802 RB-Honda RBPT 01 |
|
10. (43) Franco Colapinto 1’34.406 Williams-Mercedes FW46 |
||
Rząd 6 | 11. (11) Sergio Perez 1’34.244 Red Bull-Honda RBPT RB20 |
|
12. (10) Pierre Gasly 1’34.363 Alpine-Renault A524 |
||
Rząd 7 | 13. (18) Lance Stroll 1’33.274 Aston Martin-Mercedes AMR24 |
|
14. (14) Fernando Alonso No time Aston Martin-Mercedes AMR24 |
||
Rząd 8 | 15. (30) Liam Lawson No time RB-Honda RBPT 01 |
|
16. (81) Oscar Piastri 1’34.881 McLaren-Mercedes MCL38 |
||
Rząd 9 | 17. (31) Esteban Ocon 1’34.917 Alpine-Renault A524 |
|
18. (23) Alexander Albon 1’35.054 Williams-Mercedes FW46 |
||
Rząd 10 | 19. (77) Valtteri Bottas 1’35.148 Sauber-Ferrari C44 |
|
20. (24) Zhou Guanyu 1’36.472 Sauber-Ferrari C44 |