Lando Norris wygrał sprint w ramach GP Brazylii, ale podziękowania należą się jego koledze z zespołu. Oscar Piastri prowadził cały wyścig na torze Interlagos i dopiero team orders sprawiły, że kierowcy McLarena zamienili się miejscami.
Wyścig o mistrzostwo świata staje się coraz bardziej zacięty, a różnica punktowa między Norrisem a Verstappenem zmalała o dwa oczka, co obecnie przekłada się na 45 punktów przewagi Verstappena. Co oczywiście w praktyce oznacza, że tytuł ma prawie w kieszeni.
McLaren wystartował w Sprincie z dwóch pierwszych pozycji, a tuż za nimi ustawili się Charles Leclerc i Max Verstappen. Start przyniósł sporą dawkę emocji – Norris zaliczył mocne rozpoczęcie, jednak Piastri skutecznie obronił wewnętrzną linię i objął prowadzenie przed zespołowym kolegą, co ustawiło ich na czele stawki, podczas gdy Leclerc, Verstappen, Carlos Sainz i George Russell ścigali się za nimi.
Dzięki aerodynamicznym przewagom tylnych skrzydeł, samochody McLarena szybko odskoczyły od Leclerca, który z kolei musiał odpierać ataki Verstappena. Podczas gdy Verstappen próbował wypracować odpowiednią pozycję do ataku, jego inżynier wyścigowy przypominał mu, aby nie podejmował zbyt pochopnych decyzji. Tymczasem Norris wyrażał swoje niezadowolenie przez radio, komentując, że nie do końca rozumie swoją rolę w tym wyścigu, co dało do zrozumienia, że liczył na bardziej jednoznaczną decyzję zespołu o swojej pozycji.
W połowie Sprintu, na dziesiątym okrążeniu, McLaren wydał Piastriemu polecenie, aby nie przepuszczał Norrisa, lecz jedynie utrzymywał go w strefie DRS, co miało na celu ochronę obu kierowców przed rywalami za nimi. Gdy Verstappen zbliżył się do Leclerca i zaczął go naciskać, Perez zdołał zdobyć ósmą pozycję, mijając Liama Lawsona, co jednak okazało się krótkotrwałe, ponieważ Lawson odzyskał swoje miejsce.
Wszystko zmieniło się na 24. okrążeniu, gdy na torze pojawiły się żółte flagi, a zespół McLarena podjął decyzję, aby Piastri przepuścił Norrisa z powodu prawdopodobieństwa pojawienia się samochodu bezpieczeństwa. Piastri zwolnił, co pozwoliło Norrisowi objąć prowadzenie na ostatnich metrach wyścigu. Gdy wirtualny samochód bezpieczeństwa został zdjęty, Verstappen próbował wyprzedzić Piastriego, lecz Australijczyk nie oddał swojego miejsca, kończąc na drugim miejscu za Norrisem, a przed Verstappenem, dając McLarenowi wymarzone podium 1-2.
Aktualizacja: po wyścigu Max otrzymał karę doliczenia 5s za zbyt szybką jazdę w trakcie VSC.
Wyniki
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Bolid |
---|---|---|---|---|
1 | 4 | Lando Norris | McLaren-Mercedes | MCL38 |
2 | 81 | Oscar Piastri | McLaren-Mercedes | MCL38 |
4 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | SF-24 |
3 | 1 | Max Verstappen | Red Bull-Honda RBPT | RB20 |
5 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Ferrari | SF-24 |
6 | 63 | George Russell | Mercedes | W15 |
7 | 10 | Pierre Gasly | Alpine-Renault | A524 |
8 | 11 | Sergio Perez | Red Bull-Honda RBPT | RB20 |
9 | 30 | Liam Lawson | RB-Honda RBPT | 01 |
10 | 23 | Alexander Albon | Williams-Mercedes | FW46 |
11 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | W15 |
12 | 43 | Franco Colapinto | Williams-Mercedes | FW46 |
13 | 31 | Esteban Ocon | Alpine-Renault | A524 |
14 | 50 | Oliver Bearman | Haas-Ferrari | VF-24 |
15 | 22 | Yuki Tsunoda | RB-Honda RBPT | 01 |
16 | 77 | Valtteri Bottas | Sauber-Ferrari | C44 |
17 | 24 | Zhou Guanyu | Sauber-Ferrari | C44 |
18 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin-Mercedes | AMR24 |
19 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | AMR24 |
20 | 27 | Nico Hulkenberg | Haas-Ferrari | VF-24 |
Klasyfikacja kierowców
Poz | Kierowca | Punkty | Strata |
---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | 367 | |
2 | Lando Norris | 323 | 44 |
3 | Charles Leclerc | 297 | 70 |
4 | Oscar Piastri | 258 | 110 |
5 | Carlos Sainz Jnr | 244 | 124 |
6 | Lewis Hamilton | 189 | 179 |
7 | George Russell | 180 | 188 |
8 | Sergio Perez | 151 | 217 |
9 | Fernando Alonso | 62 | 306 |
10 | Nico Hulkenberg | 31 | 337 |
11 | Lance Stroll | 24 | 344 |
12 | Yuki Tsunoda | 22 | 346 |
13 | Kevin Magnussen | 14 | 354 |
14 | Alexander Albon | 12 | 356 |
15 | Daniel Ricciardo | 12 | 356 |
16 | Pierre Gasly | 11 | 357 |
17 | Oliver Bearman | 7 | 361 |
18 | Franco Colapinto | 5 | 363 |
19 | Esteban Ocon | 5 | 363 |
20 | Liam Lawson | 2 | 366 |
21 | Zhou Guanyu | 0 | 368 |
22 | Logan Sargeant | 0 | 368 |
23 | Valtteri Bottas | 0 | 368 |
Klasyfikacja konstruktorów
Poz | Zespół | Punkty | Strata |
---|---|---|---|
1 | McLaren | 581 | |
2 | Ferrari | 547 | 34 |
3 | Red Bull | 518 | 64 |
4 | Mercedes | 369 | 212 |
5 | Aston Martin | 86 | 495 |
6 | Haas | 46 | 535 |
7 | RB | 36 | 545 |
8 | Williams | 17 | 564 |
9 | Alpine | 16 | 565 |
10 | Sauber | 0 | 581 |