W piątek na torze Interlagos w Brazylii odbyła się jedyna sesja treningowa przed weekendem Grand Prix, w której najlepszy czas uzyskał Lando Norris. Sytuacja na torze była wyjątkowo trudna z powodu świeżo położonego asfaltu, który oferował minimalną przyczepność. Kierowcy mieli tylko godzinę, by dostosować swoje bolidy przed kwalifikacjami do sprintów. W takich warunkach Norris zdołał wyprzedzić George’a Russella, podczas gdy faworyci jak Max Verstappen i Lewis Hamilton znaleźli się zaskakująco nisko – na 15. i 16. miejscu.
Sesja przyniosła także kilka niespodzianek. Kevin Magnussen nie mógł wziąć udziału z powodu choroby, więc zastąpił go młody Oliver Bearman, który szybko znalazł się w czołówce, zajmując trzecie miejsce. Początkowo większość zespołów rozpoczęła jazdę na oponach pośrednich, ale pod koniec sesji większość przeszła na miękkie mieszanki. Jedynie Hamilton pozostał na pośrednich oponach i zgłaszał dyskomfort związany z wibracjami podczas jazdy po wyboistym torze.
Na końcu sesji Norris ustalił czas na poziomie 1’10.610, co dało mu najlepszy wynik dnia, przewyższając Russella o niemal dwie dziesiąte sekundy. Do czołowej dziesiątki dołączyli także Bearman, Oscar Piastri, Alexander Albon i obaj kierowcy Ferrari. Pomimo starań, czołowi kierowcy Red Bulla, Verstappen i Perez, zakończyli sesję na dalekich pozycjach – 15. i 19. odpowiednio – co podkreślało wymagające warunki na torze oraz wyzwania, przed którymi staną zespoły przed zbliżającymi się sesjami sprintów.
Wyniki
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Bolid | Czas | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | Lando Norris | McLaren-Mercedes | MCL38 | 1’10.610 | |
2 | 63 | George Russell | Mercedes | W15 | 1’10.791 | 0.181 |
3 | 50 | Oliver Bearman | Haas-Ferrari | VF-24 | 1’10.805 | 0.195 |
4 | 81 | Oscar Piastri | McLaren-Mercedes | MCL38 | 1’10.950 | 0.340 |
5 | 23 | Alexander Albon | Williams-Mercedes | FW46 | 1’10.955 | 0.345 |
6 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | SF-24 | 1’11.038 | 0.428 |
7 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Ferrari | SF-24 | 1’11.100 | 0.490 |
8 | 27 | Nico Hulkenberg | Haas-Ferrari | VF-24 | 1’11.124 | 0.514 |
9 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin-Mercedes | AMR24 | 1’11.215 | 0.605 |
10 | 10 | Pierre Gasly | Alpine-Renault | A524 | 1’11.216 | 0.606 |
11 | 30 | Liam Lawson | RB-Honda RBPT | 01 | 1’11.301 | 0.691 |
12 | 22 | Yuki Tsunoda | RB-Honda RBPT | 01 | 1’11.483 | 0.873 |
13 | 43 | Franco Colapinto | Williams-Mercedes | FW46 | 1’11.619 | 1.009 |
14 | 77 | Valtteri Bottas | Sauber-Ferrari | C44 | 1’11.651 | 1.041 |
15 | 1 | Max Verstappen | Red Bull-Honda RBPT | RB20 | 1’11.712 | 1.102 |
16 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | W15 | 1’11.754 | 1.144 |
17 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | AMR24 | 1’11.783 | 1.173 |
18 | 31 | Esteban Ocon | Alpine-Renault | A524 | 1’11.827 | 1.217 |
19 | 11 | Sergio Perez | Red Bull-Honda RBPT | RB20 | 1’11.845 | 1.235 |
20 | 24 | Zhou Guanyu | Sauber-Ferrari | C44 | 1’12.883 | 2.273 |