Lando Norris rozpoczął weekend wyścigowy w Australii od najlepszego czasu w pierwszej sesji treningowej, która została przerwana przez dwie czerwone flagi. Największe zamieszanie wywołał debiutant Oliver Bearman, który rozbił swój bolid Haas na wyjściu z zakrętu numer 10. Choć kierowca wyszedł z incydentu bez szwanku, jego samochód doznał poważnych uszkodzeń po prawej stronie, co wymusiło dłuższą przerwę w sesji.
Trening rozpoczął się w idealnych warunkach pogodowych, a kierowcy od razu zabrali się do poprawiania ubiegłorocznych czasów. Już na początku Charles Leclerc nadawał tempo na oponach pośrednich, podczas gdy jego nowy kolega z Ferrari, Lewis Hamilton, zgłaszał problemy z prowadzeniem bolidu. Wysoko plasowali się również Max Verstappen oraz kierowcy McLarena, którzy utrzymywali konkurencyjne czasy na tej samej mieszance.
Kluczowy moment nastąpił, gdy zespoły przeszły na miękkie opony. Wtedy Carlos Sainz Jnr, reprezentujący Williamsa, wysunął się na prowadzenie z czasem 1’17.401. Chwilę później sesja została przerwana – Bearman popełnił błąd na wyjściu z zakrętu 10, stracił panowanie nad bolidem i z impetem uderzył w bariery. Jego Haas zatrzymał się z oderwanymi prawymi kołami, a młody Brytyjczyk przeprosił zespół przez radio.
Długa przerwa ograniczyła czas jazdy dla pozostałych zawodników, ale gdy sesja została wznowiona na ostatnie 10 minut, Norris zdążył poprawić wynik Sainza. Na jego szybkim kółku przeszkodził Yuki Tsunoda, który wyprzedził go w ostatnim zakręcie, prowadząc do krótkiej wymiany pozycji między nimi w kolejnych łukach. Mimo tego Norris dowiózł najlepszy czas i zakończył piątek na czele.
Za Norrisem uplasowali się Sainz i Leclerc, a czwartą pozycję zajął Oscar Piastri w drugim McLarenie. Verstappen, który na końcowe minuty wrócił do opon pośrednich, zakończył trening na piątym miejscu przed Alexandrem Albonem. Czołową dziesiątkę uzupełnili George Russell, Fernando Alonso, debiutujący Isack Hadjar oraz Lance Stroll. Hamilton ukończył sesję na 12. pozycji, zaś jego następca w Mercedesie, Andrea Kimi Antonelli, był 14.
Wyniki sesji
# | Nr | Kierowca | Zespół | Bolid | Czas | Strata | Okrążenia |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | Lando Norris | McLaren-Mercedes | MCL39 | 1’17.252 | - | 21 |
2 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Williams-Mercedes | FW47 | 1’17.401 | 0.149 | 25 |
3 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | SF-25 | 1’17.461 | 0.209 | 21 |
4 | 81 | Oscar Piastri | McLaren-Mercedes | MCL39 | 1’17.670 | 0.418 | 20 |
5 | 1 | Max Verstappen | Red Bull-Honda RBPT | RB21 | 1’17.696 | 0.444 | 21 |
6 | 23 | Alexander Albon | Williams-Mercedes | FW47 | 1’17.713 | 0.461 | 18 |
7 | 63 | George Russell | Mercedes | W16 | 1’17.716 | 0.464 | 26 |
8 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin-Mercedes | AMR25 | 1’17.736 | 0.484 | 23 |
9 | 6 | Isack Hadjar | Racing Bulls-Honda RBPT | 02 | 1’17.847 | 0.595 | 25 |
10 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | AMR25 | 1’18.057 | 0.805 | 20 |
11 | 22 | Yuki Tsunoda | Racing Bulls-Honda RBPT | 02 | 1’18.061 | 0.809 | 23 |
12 | 44 | Lewis Hamilton | Ferrari | SF-25 | 1’18.071 | 0.819 | 20 |
13 | 7 | Jack Doohan | Alpine-Renault | A525 | 1’18.232 | 0.980 | 20 |
14 | 12 | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | W16 | 1’18.390 | 1.138 | 25 |
15 | 5 | Gabriel Bortoleto | Sauber-Ferrari | C45 | 1’18.438 | 1.186 | 22 |
16 | 30 | Liam Lawson | Red Bull-Honda RBPT | RB21 | 1’18.455 | 1.203 | 22 |
17 | 10 | Pierre Gasly | Alpine-Renault | A525 | 1’18.505 | 1.253 | 23 |
18 | 27 | Nico Hulkenberg | Sauber-Ferrari | C45 | 1’18.586 | 1.334 | 18 |
19 | 31 | Esteban Ocon | Haas-Ferrari | VF-25 | 1’19.139 | 1.887 | 16 |
20 | 87 | Oliver Bearman | Haas-Ferrari | VF-25 | 1’19.312 | 2.060 | 12 |