Wyniki 1 treningu przed GP Australii 2025


Lando Norris rozpoczął weekend wyścigowy w Australii od najlepszego czasu w pierwszej sesji treningowej, która została przerwana przez dwie czerwone flagi. Największe zamieszanie wywołał debiutant Oliver Bearman, który rozbił swój bolid Haas na wyjściu z zakrętu numer 10. Choć kierowca wyszedł z incydentu bez szwanku, jego samochód doznał poważnych uszkodzeń po prawej stronie, co wymusiło dłuższą przerwę w sesji.

Trening rozpoczął się w idealnych warunkach pogodowych, a kierowcy od razu zabrali się do poprawiania ubiegłorocznych czasów. Już na początku Charles Leclerc nadawał tempo na oponach pośrednich, podczas gdy jego nowy kolega z Ferrari, Lewis Hamilton, zgłaszał problemy z prowadzeniem bolidu. Wysoko plasowali się również Max Verstappen oraz kierowcy McLarena, którzy utrzymywali konkurencyjne czasy na tej samej mieszance.

Kluczowy moment nastąpił, gdy zespoły przeszły na miękkie opony. Wtedy Carlos Sainz Jnr, reprezentujący Williamsa, wysunął się na prowadzenie z czasem 1’17.401. Chwilę później sesja została przerwana – Bearman popełnił błąd na wyjściu z zakrętu 10, stracił panowanie nad bolidem i z impetem uderzył w bariery. Jego Haas zatrzymał się z oderwanymi prawymi kołami, a młody Brytyjczyk przeprosił zespół przez radio.

Długa przerwa ograniczyła czas jazdy dla pozostałych zawodników, ale gdy sesja została wznowiona na ostatnie 10 minut, Norris zdążył poprawić wynik Sainza. Na jego szybkim kółku przeszkodził Yuki Tsunoda, który wyprzedził go w ostatnim zakręcie, prowadząc do krótkiej wymiany pozycji między nimi w kolejnych łukach. Mimo tego Norris dowiózł najlepszy czas i zakończył piątek na czele.

Za Norrisem uplasowali się Sainz i Leclerc, a czwartą pozycję zajął Oscar Piastri w drugim McLarenie. Verstappen, który na końcowe minuty wrócił do opon pośrednich, zakończył trening na piątym miejscu przed Alexandrem Albonem. Czołową dziesiątkę uzupełnili George Russell, Fernando Alonso, debiutujący Isack Hadjar oraz Lance Stroll. Hamilton ukończył sesję na 12. pozycji, zaś jego następca w Mercedesie, Andrea Kimi Antonelli, był 14.

Wyniki sesji

# Nr Kierowca Zespół Bolid Czas Strata Okrążenia
14Lando NorrisMcLaren-MercedesMCL391’17.252-21
255Carlos Sainz JnrWilliams-MercedesFW471’17.4010.14925
316Charles LeclercFerrariSF-251’17.4610.20921
481Oscar PiastriMcLaren-MercedesMCL391’17.6700.41820
51Max VerstappenRed Bull-Honda RBPTRB211’17.6960.44421
623Alexander AlbonWilliams-MercedesFW471’17.7130.46118
763George RussellMercedesW161’17.7160.46426
814Fernando AlonsoAston Martin-MercedesAMR251’17.7360.48423
96Isack HadjarRacing Bulls-Honda RBPT021’17.8470.59525
1018Lance StrollAston Martin-MercedesAMR251’18.0570.80520
1122Yuki TsunodaRacing Bulls-Honda RBPT021’18.0610.80923
1244Lewis HamiltonFerrariSF-251’18.0710.81920
137Jack DoohanAlpine-RenaultA5251’18.2320.98020
1412Andrea Kimi AntonelliMercedesW161’18.3901.13825
155Gabriel BortoletoSauber-FerrariC451’18.4381.18622
1630Liam LawsonRed Bull-Honda RBPTRB211’18.4551.20322
1710Pierre GaslyAlpine-RenaultA5251’18.5051.25323
1827Nico HulkenbergSauber-FerrariC451’18.5861.33418
1931Esteban OconHaas-FerrariVF-251’19.1391.88716
2087Oliver BearmanHaas-FerrariVF-251’19.3122.06012