Pierwsza część kwalifikacji (SQ1) przyniosła kilka niespodzianek, a największą z nich było odpadnięcie Liama Lawsona, który nadal zmaga się z trudnym początkiem w głównym zespole Red Bulla. Nowozelandczyk skarżył się na problemy z temperaturą opon, co uniemożliwiło mu poprawę czasu. W Q1 odpadli również obaj kierowcy Alpine – Jack Doohan, mimo że stracił jedno z okrążeń za naruszenie limitów toru, pokonał Pierre’a Gasly’ego. Nico Hülkenberg był zszokowany swoim 19. miejscem, a Esteban Ocon nie zdołał przejść dalej po błędzie w ostatnim zakręcie. Na uwagę zasługuje postawa Olivera Bearmana, który jako jedyny kierowca Haasa przedostał się do SQ2.
W drugiej części kwalifikacji (SQ2) Mercedes podjął ryzykowną strategię, czekając do ostatnich minut z wykonaniem szybkich okrążeń przez George’a Russella i Andreo Antonellego. Obaj zdołali jednak zapewnić sobie awans do finałowej części czasówki. Niestety, kosztem Bearmana oraz Fernando Alonso, który niespodziewanie uległ swojemu zespołowemu koledze, Lance’owi Strollowi. Yuki Tsunoda cudem wszedł do SQ3, korzystając z tunelu aerodynamicznego od zespołowego partnera Isacka Hadjara, który sam popełnił błąd. Carlos Sainz oraz Gabriel Bortoleto nie zdołali awansować dalej, a w Ferrari pojawiły się pierwsze napięcia – Charles Leclerc nie był zadowolony z konieczności przepuszczenia Hamiltona, na co narzekał przez radio.
Ostatnia część kwalifikacji (SQ3) przyniosła nieoczekiwane rozstrzygnięcie. McLaren wydawał się faworytem do pole position, ale w decydującym momencie nie zdołał zrealizować swojego potencjału. Oscar Piastri uzyskał prowizoryczne pierwsze miejsce, ale nie poprawił czasu na drugim okrążeniu, natomiast Lando Norris po szybkim pierwszym sektorze popełnił błąd w zakręcie 14 i nie ukończył swojego kółka. Tym samym McLareny spadły w klasyfikacji, a Hamilton wykorzystał sytuację, osiągając czas 1:30.849 i sięgając po pole position. Verstappen, który jako jeden z ostatnich wykonał pomiarowe okrążenie, zbliżył się na 0,018 sekundy, lecz musiał zadowolić się drugim miejscem.
Za czołową dwójką uplasował się Piastri, a czwartą lokatę zdobył Leclerc, który tym samym ustawi się tuż za swoim zespołowym partnerem. Russell zajął piąte miejsce, spychając Norrisa na szóstą pozycję. Antonelli zajął siódmą lokatę, a w walce o środek stawki lepszy od rywali okazał się Tsunoda, który wyprzedził Alexa Albona i Lance’a Strolla. Wyniki te zapowiadają emocjonującą rywalizację w sobotnim sprincie, który może mieć istotne znaczenie przed niedzielnym wyścigiem na torze w Szanghaju.
Pozycje startowe
Rząd 1 | 1. (44) Lewis Hamilton 1’30.849 Ferrari SF-25 |
|
2. (1) Max Verstappen 1’30.867 Red Bull-Honda RBPT RB21 |
||
Rząd 2 | 3. (81) Oscar Piastri 1’30.929 McLaren-Mercedes MCL39 |
|
4. (16) Charles Leclerc 1’31.057 Ferrari SF-25 |
||
Rząd 3 | 5. (63) George Russell 1’31.169 Mercedes W16 |
|
6. (4) Lando Norris 1’31.393 McLaren-Mercedes MCL39 |
||
Rząd 4 | 7. (12) Andrea Kimi Antonelli 1’31.738 Mercedes W16 |
|
8. (22) Yuki Tsunoda 1’31.773 Racing Bulls-Honda RBPT 02 |
||
Rząd 5 | 9. (23) Alexander Albon 1’31.852 Williams-Mercedes FW47 |
|
10. (18) Lance Stroll 1’31.982 Aston Martin-Mercedes AMR25 |
||
Rząd 6 | 11. (14) Fernando Alonso 1’31.815 Aston Martin-Mercedes AMR25 |
|
12. (87) Oliver Bearman 1’31.978 Haas-Ferrari VF-25 |
||
Rząd 7 | 13. (55) Carlos Sainz Jnr 1’32.325 Williams-Mercedes FW47 |
|
14. (5) Gabriel Bortoleto 1’32.564 Sauber-Ferrari C45 |
||
Rząd 8 | 15. (6) Isack Hadjar No time Racing Bulls-Honda RBPT 02 |
|
16. (7) Jack Doohan 1’32.575 Alpine-Renault A525 |
||
Rząd 9 | 17. (10) Pierre Gasly 1’32.640 Alpine-Renault A525 |
|
18. (31) Esteban Ocon 1’32.651 Haas-Ferrari VF-25 |
||
Rząd 10 | 19. (27) Nico Hulkenberg 1’32.675 Sauber-Ferrari C45 |
|
20. (30) Liam Lawson 1’32.729 Red Bull-Honda RBPT RB21 |