Wyniki kwalifikacji do sprintu przed GP Chin

Lewis Hamilton zdobył pole position do sprintu przed Grand Prix Chin 2025, sięgając po najlepszy czas w swoim drugim występie jako kierowca Ferrari. Siedmiokrotny mistrz świata okazał się szybszy o zaledwie 18 tysięcznych sekundy od Maxa Verstappena, który jako jedyny reprezentant Red Bulla w finałowej części czasówki niemal sięgnął po pierwsze miejsce. McLaren, który imponował tempem w treningach, nie zdołał powtórzyć tej formy w kluczowym momencie, co kosztowało ich stratę pozycji na starcie.

Pierwsza część kwalifikacji (SQ1) przyniosła kilka niespodzianek, a największą z nich było odpadnięcie Liama Lawsona, który nadal zmaga się z trudnym początkiem w głównym zespole Red Bulla. Nowozelandczyk skarżył się na problemy z temperaturą opon, co uniemożliwiło mu poprawę czasu. W Q1 odpadli również obaj kierowcy Alpine – Jack Doohan, mimo że stracił jedno z okrążeń za naruszenie limitów toru, pokonał Pierre’a Gasly’ego. Nico Hülkenberg był zszokowany swoim 19. miejscem, a Esteban Ocon nie zdołał przejść dalej po błędzie w ostatnim zakręcie. Na uwagę zasługuje postawa Olivera Bearmana, który jako jedyny kierowca Haasa przedostał się do SQ2.

W drugiej części kwalifikacji (SQ2) Mercedes podjął ryzykowną strategię, czekając do ostatnich minut z wykonaniem szybkich okrążeń przez George’a Russella i Andreo Antonellego. Obaj zdołali jednak zapewnić sobie awans do finałowej części czasówki. Niestety, kosztem Bearmana oraz Fernando Alonso, który niespodziewanie uległ swojemu zespołowemu koledze, Lance’owi Strollowi. Yuki Tsunoda cudem wszedł do SQ3, korzystając z tunelu aerodynamicznego od zespołowego partnera Isacka Hadjara, który sam popełnił błąd. Carlos Sainz oraz Gabriel Bortoleto nie zdołali awansować dalej, a w Ferrari pojawiły się pierwsze napięcia – Charles Leclerc nie był zadowolony z konieczności przepuszczenia Hamiltona, na co narzekał przez radio.

Ostatnia część kwalifikacji (SQ3) przyniosła nieoczekiwane rozstrzygnięcie. McLaren wydawał się faworytem do pole position, ale w decydującym momencie nie zdołał zrealizować swojego potencjału. Oscar Piastri uzyskał prowizoryczne pierwsze miejsce, ale nie poprawił czasu na drugim okrążeniu, natomiast Lando Norris po szybkim pierwszym sektorze popełnił błąd w zakręcie 14 i nie ukończył swojego kółka. Tym samym McLareny spadły w klasyfikacji, a Hamilton wykorzystał sytuację, osiągając czas 1:30.849 i sięgając po pole position. Verstappen, który jako jeden z ostatnich wykonał pomiarowe okrążenie, zbliżył się na 0,018 sekundy, lecz musiał zadowolić się drugim miejscem.

Za czołową dwójką uplasował się Piastri, a czwartą lokatę zdobył Leclerc, który tym samym ustawi się tuż za swoim zespołowym partnerem. Russell zajął piąte miejsce, spychając Norrisa na szóstą pozycję. Antonelli zajął siódmą lokatę, a w walce o środek stawki lepszy od rywali okazał się Tsunoda, który wyprzedził Alexa Albona i Lance’a Strolla. Wyniki te zapowiadają emocjonującą rywalizację w sobotnim sprincie, który może mieć istotne znaczenie przed niedzielnym wyścigiem na torze w Szanghaju.

Pozycje startowe

Rząd 1 1. (44) Lewis Hamilton 1’30.849
Ferrari SF-25
2. (1) Max Verstappen 1’30.867
Red Bull-Honda RBPT RB21
Rząd 2 3. (81) Oscar Piastri 1’30.929
McLaren-Mercedes MCL39
4. (16) Charles Leclerc 1’31.057
Ferrari SF-25
Rząd 3 5. (63) George Russell 1’31.169
Mercedes W16
6. (4) Lando Norris 1’31.393
McLaren-Mercedes MCL39
Rząd 4 7. (12) Andrea Kimi Antonelli 1’31.738
Mercedes W16
8. (22) Yuki Tsunoda 1’31.773
Racing Bulls-Honda RBPT 02
Rząd 5 9. (23) Alexander Albon 1’31.852
Williams-Mercedes FW47
10. (18) Lance Stroll 1’31.982
Aston Martin-Mercedes AMR25
Rząd 6 11. (14) Fernando Alonso 1’31.815
Aston Martin-Mercedes AMR25
12. (87) Oliver Bearman 1’31.978
Haas-Ferrari VF-25
Rząd 7 13. (55) Carlos Sainz Jnr 1’32.325
Williams-Mercedes FW47
14. (5) Gabriel Bortoleto 1’32.564
Sauber-Ferrari C45
Rząd 8 15. (6) Isack Hadjar No time
Racing Bulls-Honda RBPT 02
16. (7) Jack Doohan 1’32.575
Alpine-Renault A525
Rząd 9 17. (10) Pierre Gasly 1’32.640
Alpine-Renault A525
18. (31) Esteban Ocon 1’32.651
Haas-Ferrari VF-25
Rząd 10 19. (27) Nico Hulkenberg 1’32.675
Sauber-Ferrari C45
20. (30) Liam Lawson 1’32.729
Red Bull-Honda RBPT RB21